معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهوری:

کشتی میرزا کوچک خان راه می‌افتد/ رشد مثبت اقتصاد کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر تسریع در ساماندهی امور جاری کشور تا پایان امسال، گفت: به رغم تحریم‌ها اقتصاد ایران رشد مثبت داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،سعید شیرکوند پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از اداره کل بنادر و دریانوردی در انزلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل این بازدید بررسی عملکرد گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده بندر انزلی است.

او با بیان اینکه با توجه به شرایط خاصی که بر کشور حاکم بوده و مشکلاتی که در زمینه انتقال کالا به داخل، جابجایی و صادرات وجود دارد و از برخی از بنادر جنوبی به شمالی منتقل شده است، افزود: ترکیب واردات کالا در بندرانزلی ثابت‌تر از گذشته شده است.

شیرکوند با اشاره به اینکه در گذشته حجم بسیاری از آهن الات از طریق بندر انزلی وارد کشور می‌شد که در حال حاضر چنین چیزی رخ نمی‌دهد، گفت: در حال پیگیری صادرات آن هستیم. در حال حاضر در بندر انزلی بیشتر غلات وارد می‌شود که به همین دلیل ما با مشکل رسوب کالا در این بندر مواجه شده‌ایم.

او در ادامه با بیان اینکه بر اساس گزارشات رسیده در این بندر بیش از ۵۰ روز کالا‌ها متوقف بوده که مشکلاتی از سوی بانک مرکزی و وارد کننده‌ها و موسسه استاندارد و بخش‌های دیگر مرتبط ایجاد شده است، تصریح کرد: در تلاشیم این مشکلات کمتر شده و رسوب کالا کاهش یابد و از طرف دیگر نیز مصوبه جدیدی برای الحاق پسکرانه این بندر به منطقه آزاد ابلاغ شده است.

شیرکوند تأکید کرد: شاید در گذشته بندر انزلی از اولویت خاصی برای انتقال کالا برخوردار نبوده، اما در حال حاضر با توجه به اینکه بخشی از کالا‌های اساسی کشور از طریق روسیه و کشور‌های ارواسیا وارد می‌شود امروز نقش این بندر بیش از گذشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه لایروبی تالاب انزلی یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم، ادامه داد: در این زمینه دستگاه‌ها با مشکلاتی مواجه بودند که براساس هماهنگی‌های انجام شده از سوی استانداری این لایروبی باید انجام شود تا شرایط بهتری برای گردشگری در تالاب داشته باشیم.

او با تأکید بر لزوم انجام اقدامات مناسب برای توسعه و رونق انزلی، گفت: برای ارزیابی پیشرفت برنامه‌های در حال اجرا زمان تعیین شده و بر اساس استاندارد‌ها صحبت می‌شود. لایروبی تالاب انزلی باید ظرف مدت سه یا چهار ماه آینده انجام شده و شرایط لازم برای احیای دوباره تالاب فراهم شود.

شیرکوند ظرفیت گردشگری انزلی و همچنین وجود کشتی میرزاکوچک خان را از سرمایه‌های ملی دانست و افزود: قول داده شده که طی چند ماه آینده این کشتی راه‌اندازی و به حرکت درآید تا کمکی به گردشگری استان گیلان و شهرستان انزلی شود.

او تأکید کرد: در زمینه رسوب کالا نیز ظرف سه یا چهار ماه آینده استانداری باید با موسسه استاندارد، دامپزشکی و جهاد کشاورزی هماهنگی‌های بیشتری انجام دهد تا اخلال بین دستگاه‌ها کمتر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر تسریع در ساماندهی امور جاری کشور تا پایان امسال، ادامه داد: همه می‌دانند تحریم‌ها شوخی نبود و حداکثر ظرفیت آمریکا و هم پیمانان آن بر این قرار گرفته بود که ایران را ظرف چهار ماه تسلیم و فلج کنند، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفت این برنامه نه تنها عملیاتی نشد بلکه کشور شرایط رو به رشد شده و اقتصاد کشور از سیر نزولی به روند صعودی رسیده است.

 

انتهای پیام/پ

تسریع در ساماندهی امور جاری کشور تا پایان امسال

برچسب ها: دریانوردی ، کشتیرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.