تاکید استاندار بر حمایت از ایجاد اشتغال در گیلان

استاندار گیلان در نشست با فرمانداران بر حمایت از ایجاد اشتغال در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز در نشست با فرمانداران گفت: تلاش برای کاهش نرخ بیکاری، حمایت از ایجاد اشتغال و فراهم کردن بستر‌های مناسب برگزاری انتخابات از مهمترین مأموریت‌های فرمانداران در ماه‌های آینده است.

او در این نشست با قدردانی از تلاش‌های فرمانداران در انجام همه وظایف، سیل اخیر، ستاد اربعین و پیگیری سفر‌های هفتگی مدیران استان به شهرستان‌ها افزود: فرمانداران در هفته‌های اخیر علاوه بر امورات معمول، در زمینه اعزام زائران اربعین حسینی و اجرای مصوبات ستاد اربعین نیز تلاش‌های خوبی انجام دادند، به ویژه اینکه علاوه بر رشد خوبی که در تعداد زائران اعزامی استان داشتیم، ۱۷ هزار زائر خارجی نیز از مرز آستارا وارد استان شدند و با استقبال و همراهی به کربلا مشرف شدند.

استاندار اظهار داشت: تلاش برای افزایش رضایت‌مندی، اعتماد و امید جامعه از طریق سرعت بخشی به پاسخگویی به مطالبات قانونی اقشار اجتماعی و استفاده از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و هم‌افزایی با سایر نهاد‌ها و سازمان‌های عمومی غیر دولتی به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها از فرمانداران انتظار می‌رود.

زارع با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد فضای آرام همراه با نشاط اجتماعی و نشاط سیاسی می‌تواند زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد، به ویژه اینکه رعایت حقوق شهروندی که گفتمان غالب ادبیات دولت و مردم است همواره مورد توجه باشد.

او افزود: تمهید مقدمات اجرای انتخابات، برگزاری منظم و مستمر جلسات ستاد انتخابات و تعامل فعالانه و کارآمد با هیئت‌های نظارت براساس سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور و قانون انتخابات از موضوعات دیگر مورد توجه فرمانداران باشد.

استاندار گیلان همچنین کاهش نرخ بیکاری و استمرار تلاش برای ایجاد اشتغال را از مهمترین انتظارات دولت، وزیر کشور و خود از فرمانداران عنوان کرد و گفت: بنابراین ورود فعالانه و موثرتر فرمانداران به منظور حمایت از واحد‌های تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری ضروری است.

او تصریح کرد: شناسایی واحد‌های تولیدی فعال در هر شهرستان، احصاء واحد‌های تولیدی فعال با تولید کمتر از ظرفیت اسمی، شناسایی واحد‌های تولیدی راکد در شهرستان، واحد‌های تولیدی تملک شده توسط شبکه بانکی در هر شهرستان پیرامون فعال کردن واحد‌های تولیدی قابل احیاء توسط بانک عامل، تلاش به منظور بر طرف کردن مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار، اتخاذ تدابیر لازم به منظور تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و تلاش به منظور شناسایی طرح‌های عمرانی قابل واگذاری به بخش خصوصی از مهمترین راهکار‌هایی است که باید در شهرستان‌ها پیگیری شود.

انتهای پیام/ع

نشست ریاست استاندار گیلان با فرمانداران

برچسب ها: اشتغال ، رونق تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
صرفا با تاکید کردن در جلسات و وام دادن به زنان روستایی برای مشاغل خانگی برای قشر تحصیلکرده مهندس و دکتر در گیلان کار ایجاد نمیشود و بس!
بروید کارخانه و تولیدی ها را احیا کنید نه اینکه بودجه های کلان را در جیب عده ای بریزید و باز جوانان همه بیکارند .....