دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی در شیراز/۳۳ فقره گردنبند قاپی

مهم‌ترین حوادث امروز ۸ آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۸ آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کالای قاچاق یک میلیاردی در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان شیراز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه کامیون مظنون و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها انواع کالای قاچاق شامل ۲ دستگاه یخچال، ۷ دستگاه تلویزیون، ۴۸۰ عدد تیوپ و ۸ حلقه لاستیک قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: برابر نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق یک میلیارد برآورد شده است.

مرگ دلخراش راننده سواری در تصادف گردنه شهر بیضا

برخورد شدید خودرو سواری با کامیون تریلی در گردنه جاده بیضا موجب مرگ آنی راننده خودرو سواری شد.

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز، دراین باره گفت: یک دستگاه خودرو سواری ۴۰۵ در مسیر در حال حرکت بود که به علت نا معلومی با یک دستگاه کامیون تریلی به شدت تصادف کرد و باعث گرفتار شدن راننده و سرنشین خودرو در داخل اتاقک این وسیله نقلیه شد.

او با اشاره به تائید فوت راننده ۲۲ ساله خودرو سواری توسط عوامل اور‍‍‍ژانس، افزود: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل با بکارگیری تجهیزات ویژه نجات، قسمتی از درب خودرو را برش داده و سرنشین دیگر خودرو که به شدت دچار جراحت و مصدومیت شده بود را از داخل اتاقک خودرو خارج کردند.

عدلو در ادامه اظهار داشت: مصدوم این حادثه بلافاصله از سوی نیرو‌های آتش نشانی تحویل عوامل اورژانس شد و به بیمارستان انتقال یافت.

او اعلام که علت وقوع این تصادف شدید هم اکنون توسط پلیس راهور تحت بررسی است.

کشف کالای قاچاق در فراشبند

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان فراشبند، ۲۹ دستگاه پیانو دیجیتال قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند گفت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

سرهنگ دوم کرامت الله برومندی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۹ دستگاه پیانو دیجیتال فاقد مدارک قانونی کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

او گفت: ارزش این محموله بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی در شیراز

سرپرست پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یک شهروند در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ دوم حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۸۵ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی برداشت شده است، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که متهم با استفاده از صفحه جعلی اینترنتی اقدام مجرمانه خود را انجام داده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: طی تحقیقات تخصصی مشخص گردید شاکی پیامی با عنوان "برای دریافت کارت سوخت خود به لینک زیر رفته و مبلغ ۲۰ هزار تومان را واریز نمائید"دریافت و با مراجعه به این سایت جعلی اقدام به واریز مبلغ کرده است که موفقیت آمیز نبوده است.

او افزود: با بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی در یک اقدام غافلگیرانه متهم دستگیر و در تحقیقات بیان داشت که با راه اندازی یک سایت جعلی اقدام به برداشت از حساب شاکی کرده است.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه شهروندان از باز کردن لینک‌های مشکوک به شدت خودداری کرده و در صورت ورود به این صفحات حتما از اصالت صفحه اطمینان حاصل نمایند، افزود: شهروندان دقت داشته باشند که درگاه‌های بانکی با https شروع شده و در آدرس آن کلمه shaparak.ir با همین تلفظ بایستی موجود باشد.

سرپرست پلیس فتا استان فارس در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش و یا با شماره تلفن ۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴، ۰ تماس حاصل نمایند.

۳۳ فقره گردنبند قاپی در پرونده ۲ متهم

جانشین پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ متهم و کشف ۳۳ فقره گردنبند قاپی در سطح شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی وقوع چند فقره گردنبند قاپی در نقاط مختلف شهرستان شیراز توسط دو نفر راکب و ترک نشین یک دستگاه موتور سیکلت، شناسایی و دستگیری آنان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت ۲ متهم مورد نظر طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

جانشین پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این افراد دو دستگاه موتورسیکلت که در سرقت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کردند، کشف شد، گفت: متهمان در تحقیقات به ۳۳ فقره گردنبند قاپی اقرار و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ حبیبی در پایان به شهروندان هشدار داد: از جابجایی طلا و جواهرات قیمتی به همراه خود خودداری کنند و در هنگام عبور از کوچه‌های خلوت مراقب اموال همراه خود باشند.

کشف ۱۱ فقره سرقت در سپیدان

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از شناسایی و دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۱۱ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: در پی وقوع سرقت‌های کابل و تجهیزات مخابراتی در برخی از مناطق شهرستان، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و آن‌ها طی یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ فداکار گفت: متهمان در تحقیقات پلیس به ۱۱ فقره سرقت کابل وتجهیزات مخابراتی اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سوداگران مرگ زیر ذره بین پلیس

فرمانده انتظامی فسا از اجرای ۹۶ طرح در راستای مبارزه با سوداگران مرگ از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۶ طرح انتظامی با هدف مبارزه با سوداگران مرگ و کاهش سطح دسترسی به مواد مخدر از قبیل طرح پاکسازی اطراف مراکز آموزشی و مدارس، پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و کنترل محور‌های مواصلاتی اجرا شده است.

او افزود: در راستای اجرای این طرح ها، مقدار ۶۴۹ کیلو و ۶۳۹ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۹ قاچاقچی، ۲۵۹ خرده فروش و ۷۰ معتاد متجاهر دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه اجرای این طرح‌های انتظامی استمرار دارد، خاطرنشان کرد: با تلاش خادمان مردم در نیروی انتظامی و مشارکت مردم با گزارش هرگونه خرید و فروش مواد مخدر، شهرستان فسا محل ناامنی برای قاچاقچیان و سوداگران مرگ خواهد بود.

دستگیری ۳ سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از شناسایی و دستگیری ۳ سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی از آن‌ها خبر داد.

سرهنگ مرادصارمی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و گشت زنی‌های نامحسوس و هدفمند، موفق شدند ۳ سارق را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه متهمان دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس تاکنون به ۱۱ فقره سرقت منزل واماکن خصوصی اعتراف کرده اند، عنوان داشت: سارقان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار