در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، بازار مسکن مهر را نا آرام کردند

نایب رئیس اتحادیه املاک گفت: سوداگران موج گرانی را از طریق فضای مجازی و یا سایت‌های خرید و فروش مسکن ایجاد کرده‌اند.

خبرنگار: کباری/تحویل واحد‌های مسکن مهر قیمت‌ها را در بازار مسکن کاهش نمی‌دهد / سوداگران بازار مسکن مهر را ناآرام کردندحسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دولت تعهد کرده تا پایان سال ۱۴۰۰، تعداد۴۰۰ واحد مسکونی را در قالب طرح اقدام ملی به مردم تحویل دهد، گفت: بخش عمده‌ای از واحد‌هایی که در این طرح قرار دارند مربوط به واحد‌های مسکن مهری است که در طول ۵ سال گذشته باقی مانده است.

نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه اتمام ساخت واحد‌های مسکن مهر تا پایان سال آینده امکان پذیر نخواهد بود, گفت: طبق تعهدی که دولت داده است واحد‌های مسکن مهری که در قالب طرح اقدام ملی به متقاضیان واگذار می‌شود تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه تمامی واحد‌های مسکن مهر در گذشته فروخته شده و یا متقاضیان برای آن‌ها ثبت نام کرده‌اند, گفت: تحویل این واحد‌ها نقشی در رونق تولید بازار مسکن ندارد؛ چرا که عمده این واحد‌ها صاحب مالک و یا سرمایه‌گذار هستند. بنابراین در این طرح ملکی خرید یا فروش نمی‌شود.

عقبایی تأکید کرد: اتمام واحد‌های مسکن مهر تأثیر بسزایی در کاهش قیمت مسکن ندارد؛ بنابراین واگذاری سند و یا عرصه نمی‌تواند در ایجاد رونق بازار مسکن تأثیرگذار باشد.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات ساخت واحد‌های طرح ملی مسکن/ آیا پرونده مسکن مهر در سال ۹۹ بسته می‌شود؟


نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران اظهار کرد: بسیاری از این واحد‌ها در گذشته بدون سند و در قالب قولنامه و یا مبایعه نامه خرید و فروش می‌شدند؛ بنابراین واگذاری سند نمی‌تواند کمک چندانی در بهبود وضعیت بازار مسکن داشته باشد.

او با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از سوداگران بازار مسکن وارد بازار خرید و فروش مسکن مهر شده‌اند، گفت: سوداگران بیشتر در واحد‌های مسکن مهر پردیس و پرند وارد شده‌اند و همین موضوع باعث رشد جهشی قیمت در واحد‌های مسکن مهر شده که این خود زمینه ساز ایجاد نگرانی برای متقاضیان این واحد‌ها شده است.

عقبایی با اشاره به اینکه بسیاری از سوداگران موج گرانی را از طریق اپلیکیشن‌های مجازی و یا سایت‌های خرید و فروش مسکن ایجاد کرده‌اند, گفت: در یکی، ۲ ماه گذشته در بازار مسکن مهر شاهد رشد نامتعارف قیمت‌ها بودیم که خوشبختانه با ورود به هنگام قوه قضاییه و دادستانی پرونده سوداگران در بازار مسکن مهر بسته شد.

نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران اظهار کرد: باید دولت هر چه سریع‌تر با تکمیل واحد‌های مسکن مهر و واگذاری آن‌ها به متقاضیان واقعی مانع رشد جهشی و نابهنگام قیمت‌ها در این واحد‌ها شود.

انتهای پیام/

۲ ماه گذشته در بازار مسکن مهر شاهد رشد نامتعارف قیمت‌ها بودیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
متاسفم بر دلالان از خدا بی خبر
مالیات ببندید روی خانه های خالی و افرادی که بیش از ۲ خانه دارند
آخرین اخبار