استاندار قم مطرح کرد؛

پیگیری طرح الکترونیکی کردن فرآیند‌های نظام سلامت درقم

سرمست گفت: پیگیری طرح الکترونیکی کردن فرآیند‌های نظام سلامت درقم یک طرح و برنامه ویژه در کنار سایر وظایف سازمانی مسئولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بهرام سرمست استاندار قم در آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ما از مدیران استان هم برنامه و هم کارنامه عملکرد می‌خواهیم، برنامه‌ای که در راستای اسناد بالادستی باشد.

او بیان داشت: درعین حال به اقتضای شرایطی که در قم داریم باید برنامه محوری سازمان‌ها را نیز داشته باشیم.

او ادامه داد: این برنامه به گونه باشد، که مدیر ارشد استان بتواند بر اساس آن در خصوص عملکرد یک سازمان دولتی و یا یک مدیر قضاوت کند.

سرمست عنوان کرد: از این رو مقرر شد، بیمه سلامت استان ویژه برنامه و طرحی را در در راستای وظایف سازمانی خود پیگیری کند.

استاندار قم افزود: طرح مذکور، الکترونیکی کردن فرآیند‌های نظام سلامت می‌باشد که در این زمینه بیمه سلامت می‌تواند نقش آفرینی کند.

او نقش پزشکان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را نیز در این خصوص مهم و تاثیر گذار دانست و گفت: این اقدام علاوه بر تاثیری که در ارتقاء وضعیت سلامت و کاهش هزینه‌های درمان دارد، در مشتری مداری، بیمارداری و تیمار داری و در حقیقت جلب رضایت شهروندان نیز بسیار موثر است.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود طرح تحول سلامت را یکی از برکات دولت تدبیر و امید دانست و گفت: برغم نقد‌هایی که بر آن وارد می‌شود، ولی در مجموع در این طرح مقوله سلامت به درستی مورد توجه قرار گرفت و برجسته شد.

طرح تحول نظام سلامت کشور در راستای سیاست‌های کلی نظام و تاکید جدی رهبر معظم انقلاب به مقوله سلامت جامعه و افزایش شاخص‌های سلامت و بهداشت مردم در بخش‌های مختلف از ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۹۳ از سوی دولت یازدهم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرا درآمد.

او یادآور شد: بیمه سلامت برای اجرای طرح یاد شده شرکای کاری و سازمان‌های ذینفع را نیز در کنار خود دارد تا به اهداف کلی برسد و آن را عملیاتی کند.

در حال حاضر بیش از ۳۶۴ هزار تن از قمی‌ها تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

در پایان این آیین ۱۵ مورد از برترین شرکای کاری بیمه سلامت قم تجلیل شدند.

سوم آبان ماه سال روز تصویب طرح بیمه همگانی در کشور است و ۳ تا ۹ آبان به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/الف

طرح الکترونیکی کردن فرآیند‌های نظام سلامت درقم با جدیت دنبال شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.