معدن آلبلاغ اسفراین باز هم ریزش کرد

معدن سرب و روی آلبلاغ شهرستان اسفراین، که از چند ماه قبل هدف تجاوز و برداشت‌های غیرمجاز سودجویان قرار گرفته، برای چهارمین بار در امسال ریزش کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابراهیم سارمی رئیس جمعیت هلال احمر اسفراین گفت: این حادثه به مرکز امداد و نجات هلال احمر گزارش شد که بلافاصله نیرو‌های امداد نجات و امداد کوهستان این جمعیت به محل اعزام شدند.
سارمی با بیان اینکه گزارش‌های اولیه از مصدومیت یک نفر در این حادثه حکایت دارد، افزود: به علت بارش باران و نامساعد بودن شرایط جوی و نبود دید کافی در شب، امکان اعزام بالگرد امداد برای امدادرسانی به محل حادثه وجود ندارد.

او گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی فرد مصدوم در این حادثه توسط همراهانش از زیر آوار بیرون کشیده شده که وضعیت جسمانی مساعدی ندارد و در حالت نیمه هوشیاری به سر می‌برد.

معدن آلبلاغ اسفراین در ارتفاعات سخت گذر آلبلاغ و در محدوده پارک ملی ساریگل واقع در شمال شرق این شهرستان قرار دارد.

برداشت غیرمجاز از این معدن سرب و روی، که در منطقه‌ای با همین نام واقع است، از ابتدای امسال با هجوم سودجویان به این منطقه همراه شد که با ورود شورای تامین خراسان شمالی در اواخر اردیبهشت ماه، این ناحیه از حضور سودجویان پاکسازی شد، ولی اینک پس از گذشت چند ماه با حضور مجدد برخی افراد محلی و غیرمحلی، برداشت غیرمجاز از این معدن مجددا افزایش یافته است.
استفاده از شیوه‌های غیراصولی و رعایت نکردن موارد ایمنی در برداشت غیرمجاز سنگ سرب و روی از معدن آلبلاغ اسفراین، پیش از این منجر به وقوع ۳ حادثه ریزش کوه و مرگ ۲ نفر و مصدومیت یک نفر دیگر در این منطقه شده بود.
انتهای پیام/ ر

معدن آلبلاغ اسفراین باز هم ریزش کرد

برچسب ها: هلال احمر ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.