رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ساوه خبرداد:

تغییر روش آموزش در دستور کار دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ساوه گفت: تغییر روش آموزش را در برنامه داریم.

تغییر روش آموزش در دستور کار دانشگاه آزادطهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در حاشیه بازدید از واحد دانشگاهی ساوه  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، تامین نیروی انسانی را مهمترین ارتباط دانشگاه به صنعت عنوان کرد و گفت: در این راستا رویکرد جدید آموزشی و تغییر روش آموزش را در برنامه داریم.

طهرانچی افزود: تا امروز دانشجویی که وارد دانشگاه می‌شد با یک مدرک تحصیلی خارج می‌شد، ولی ما به دنبال این هستیم که دانشجو همزمان با تحصیل، حلقه‌های کار تشکیل دهد و به عنوان یک شرکت از دانشگاه خارج شود.

او با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌های آزاد استان مرکزی وضعیت خوبی ندارند، اضافه کرد: باید از این ظرفیت استفاده کنیم و علاوه بر فعال کردن دانشگاه‌ها، بتوانیم جوانانی که وارد دانشگاه می‌شودند دیگر دغدغه شغل نداشته باشند.

تاسیس بزرگترین صندوق پژوهش و فناوری کشور در آینده نزدیک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با تاکید برحمایت از مراکز رشد بیان کرد: مقدمات تاسیس بزرگترین صندوق پژوهش و فناوری کشور در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه این صندوق از نظر سرمایه گذاری هم طرح‌های بزرگ را حمایت می‌کتد، ادامه داد: در هر شهری اقتصاد آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و یک اقتصاد یا صنعت عام آن شهر را مورد حمایت مالی، تجهیزاتی، کارگاهی، علمی و تامین مواد اولیه قرار می‌دهیم.

طهرانچی با اشاره به اینکه ظرفیت کالبدی در کل کشور داریم وباید مردم همان منطقه از این ظرفیت بهره‌مند شوند اظهار کرد: ۴۱۴ هسته‌ی فناور، ۳۱۹ واحد فناور و ۸۰ شرکت دانش بنیان در ۱۳۵ مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی کشور فعال هستند.

او با اشاره به صنعتی و کشاورزی بودن استان مرکزی، گفت: طبق ارزیابی به عمل آمده دانشگاه آزاد استان مرکزی نتواسته ارتباط خوبی با صنعت و جامعه ایجاد کند و از این رو افت قابل توجهی در تعداد و جذب دانشجویان داشتیم.

هدف سفربررسی موضوعات مرتبط با دانشگاه در جوار صنعت و اشتغال جوانان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور هدف از سفر به استان مرکزی را بررسی موضوعات مرتبط با دانشگاه در جوار صنعت و اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ساوه دانشگاهی با امکانات خوب است و با توجه به شهر صنعتی کاوه باید ارتباط خوبی با صنعت برقرار کند و با تبدیل شدن به یک دانشگاه مستقل و مولد بتواند نیروی کار متخصص برای صنایع تربیت کند.

او اضافه کرد: این تغییر رویکرد در جلسه امروز مطرح و بررسی خواهد شد تا بتوانیم دانشگاه مستقل و مختص شهرستان ساوه داشته باشیم.

طهرانچی در این سفر از شرکت‌های فعال در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه بازدید کرد و با مسائل و مشکلات آن از نزدیک آشنا شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.