نماینده ولی فقیه در گیلان:

دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ از درب ترویج بدحجابی وارد شده است

دشمن برای اخلال در امنیت اخلاقی و فرهنگی این سرزمین از حوزه ترویج بدحجابی وارد شده است و پدران و مادران از مسئولیت حجاب وعفاف فرزندانشان نباید شانه خالی کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار، با تبیین و تشریح وقایع مهم و سه گانه مرتبط به ۱۳ آبان سال‌های ۱۳۴۳، ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ گفت: این روز بزرگ نماد روحیه استکبارستیزی و آزادیخواهی ملت ایران است.

 او با اشاره به تبعید امام راحل به ترکیه در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ تصریح کرد رژیم منحوس پهلوی با تبعید امام به شهر بورسای ترکیه گمان می‌کرد که می‌تواند بر اراده آزادیخواهی و حق طلبی ملت ایران غلبه کند، اما مقاومت مردم برای احقاق حقوق حقه خود موجب شد رهبری داهیانه‌ی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حمایت‌های مردمی به ثمر نشیند و طومار استبداد و استکبار را در این سرزمین در هم بپیچد.

امام جمعه رشت همچنین یاد شهدای دانش آموز قیام ۱۳ آبان سال ۵۷ در اطراف دانشگاه تهران را گرامی داشت و اضافه کرد: نقطه عطف وقایع ۱۳ آبان تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ بود که با همت دانشجویان خط امام، انقلاب دوم را رقم زد و طلیعه استکبارستیزی و زیاده خواهی شیطان بزرگ را در تاریخ ۴۰ سال گذشته انقلاب جلوه گر ساخت.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود به تجلیل و تکریم فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در این سرزمین پرداخت و با استناد به اذعان مجموعه کارشناسان و صاحب نظران حوزه فرهنگ و اجتماع، سیره‌ی زندگی عموم مردم را متناسب با ارزش‌های والای انسانی و اسلامی توصیف کرد.

او با بیان اینکه امروز دشمن برای اخلال در امنیت اخلاقی و فرهنگی این سرزمین از حوزه ترویج بدحجابی وارد شده است افزود: پدران و مادران از مسئولیت حجاب وعفاف فرزندانشان نباید شانه خالی کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با محکوم کردن سالروز صدور اعلامیه بالفور در دوم نوامبر سال ۱۹۱۷ میلادی، مبنی بر موضع مثبت دولت بریتانیا برای ایجاد سرزمین ملی برای یهودیان در فلسطین تصریح کرد: این اقدام وزیر خارجه وقت دولت انگلیس با شکل گیری دولت بلشویکی شوروی همزمان بود، که هماهنگی دو نظام استکباری و کمونیستی را برای تحقق اهداف شوم صهیونیسم در ذهن‌ها یادآوری می‌کند.

آیت الله فلاحتی در پایان سخنانش، هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت حضرت ولیعصر علیهما السلام را یادآور شد و تصریح کرد: سعادت شیعیان در پیوند با تجلی ظهور امام زمان عج الله و تعالی فرجه شریف است.

انتهای پیام/اص

خطبه های نماز جمعه رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.