صدور ۵۹ هزار بیمه نامه محصولات دامی و کشاورزی در خراسان جنوبی

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در سال زراعی جاری تعداد ۵۹ هزار فقره بیمه‌نامه محصولات دامی و کشاورزی در استان صادر شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، غنچه، مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در سال زراعی جاری تعداد ۵۹ هزار فقره بیمه‌نامه محصولات دامی و کشاورزی در استان صادر شده است.


او افزود: سطح بیمه محصولات زراعی استان از ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار به ۱۹ هزار هکتار افزایش یافته است.


غنچه گفت: بیمه کشاورزی یک بیمه اختیاری است و در استان خراسان‌جنوبی بیش از یک سوم کشاورزان و دامداران از این بیمه استفاده می‌کنند و محصولات خود را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهند.


او ادامه داد: میزان غرامت سال زراعی گذشته دامداران و کشاورزان خراسان‌جنوبی مبلغ ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برآورد و پرداخت شد.


غنچه با بیان اینکه سال زراعی ۹۷-۹۸ از نظر بیمه‌گری بسته شده، اما هنوز میزان غرامت به صورت دقیق تعیین نشده است، گفت: خسارت محصولات کشاورزان در سال‌های گذشته به طور کامل پرداخت شده است و معوقه‌ای وجود ندارد.


مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان داشت: محصولات کشاورزی شامل کلزا، گندم، جو، زرشک، زعفران، عناب، زردآلو، بادام، زیره، آلو، انار، گردو، خرما، زیتون و پسته تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار می‌گیرند.


غنچه گفت: برای محصولات ارزن و گل نرگس درخواست بیمه از سوی کشاورزان وجود داشته، اما متأسفانه هنوز بیمه شدن این محصولات مصوب نشده است و در فهرست محصولات صندوق بیمه کشاورزی قرار نگرفته‌اند.


او با اشاره به اینکه عملیات بیمه‌گری محصولات زراعی تا آذرماه و محصولات باغی تا دی‌ماه انجام می‌شود، افزود: محصولات و سازه‌های گلخانه نیز قابلیت بیمه شدن را دارند.


مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: درخواست بیمه دام‌های سبک پرتولید در استان وجود داشت که این بیمه نیز امسال مصوب شده و تعهد بیمه تا مبلغ چهار میلیون تومان در صورت تلف شدن دام مقرر شد.


غنچه ادامه داد: در بحث بیمه دام، خراسان‌جنوبی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.


او با بیان اینکه امسال در تعرفه و تعهدات بیمه تغییراتی را داشته‌ایم، گفت: این میزان بسته به نوع شهرستان متفاوت است.


مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی عنوان داشت: در سال زراعی ۹۷-۹۸ تعداد ۵۹ هزار فقره بیمه‌نامه محصولات دامی و کشاورزی در استان صادر شده است.


غنچه ادامه داد: سطح بیمه محصولات زراعی استان از ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار به ۱۹ هزار هکتار افزایش یافته است.


او مطرح کرد: بیمه کشاورزی یک بیمه اختیاری است و در استان خراسان‌جنوبی بیش از یک سوم کشاورزان و دامداران از این بیمه استفاده می‌کنند و محصولات خود را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهند.


غنچه افزود: برای محصولات ارزن و گل نرگس درخواست بیمه از سوی کشاورزان وجود داشته، اما متأسفانه هنوز بیمه شدن این محصولات مصوب نشده است و در فهرست محصولات صندوق بیمه کشاورزی قرار نگرفته‌اند.


انتهای پیام/ب


گل نرگس امسال هم بیمه نشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار