نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

مساله قاچاق باید در گمرکات ریشه کن شود

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت:باید با تدبیر و برنامه ریزی مناسب و افزایش نظارت ها، شاهد ریشه کن شدن مسأله قاچاق در کشور باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در دیدار با ناظر جدید گمرکات استان افزود: اقدامات گسترده‌ای در زمینه الکترونیکی کردن گمرکات انجام شده، ولی به دلیل اهمیت هم مرزی با سه کشور و جایگاه این استان به عنوان دروازه صادرات به کشور‌های اروپایی، تجهیز گمرکات استان به دستگاه‌هایی نظیر «ایکس ری» باید در اولویت قرار گیرد.

او اضافه کرد: گمرک چشم بینای صادرات و واردات استان است و امیدواریم با تدبیر و برنامه ریزی مناسب و افزایش نظارت ها، شاهد ریشه کن شدن مسأله قاچاق در کشور باشیم.

او بر لزوم حل مشکلات گمرک و موازی کاری‌های نهاد‌ها و سازمان‌ها در مرز تاکید کرد و ادامه داد: جایگاه گمرکات در آذربایجان غربی جایگاه بسیار حساس و با اهمیتی است و هر چه سریعتر باید مشکلات بین بخشی که باعث ایجاد موازی کاری در بین نهاد‌ها می‌شود، رفع شود.

ناظر جدید گمرکات آذربایجان غربی نیز در این دیدار به بیان ظرفیت‌های موجود در استان پرداخت و با بیان مشکلات موجود گفت: تعدد قوانین و وجود دستگاه‌های ناظر متعدد و سازمان‌های گوناگون برای صدور مجوز صادرات و واردات یکی از موانع اساسی در زمینه صادرات و واردات محسوب می‌شود که امیدواریم مسئولان در تسهیل این امور تلاش خود را انجام دهند.

توحید آذربد به اقدامات گمرک استان در زمینه الکترونیکی کردن ثبت سفارش و مکاتبات بین سازمان‌ها و ادارات اشاره کرد و افزود: اقدامات گسترده‌ای در زمینه الکترونیکی کردن روند ترخیص کالا صورت گرفته که امیدواریم این رویه ادامه یابد تا بتوانیم برای کاهش آسیب‌های موجود به‌طور کلی ارتباط صاحب کالا را با مسئولان گمرکی به صفر برسانیم.

انتهای پیام/م

 

دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی  با ناظر جدید گمرکات استان

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.