در جمع خبرنگاران صورت گرفت؛

واکنش عضو شورای شهر تهران به ایرادات پلیس راهور از طرح ترافیک جدید

علیخانی درباره ایرادات وارده از سوی پلیس راهور نسبت به اجرای طرح ترافیک جدید توضیحاتی داد.

ایرادهای پلیس راهور به اجرای طرح کنترل آلودگی هوابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران پیش از یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه ۱۲ آبان ماه) برگزار شد، درباره نامه پلیس راهور مبنی بر ایراد‌های وارده به طرح کنترل کاهش آلودگی هوا در جمع خبرنگاران گفت: هنوز این نامه به صورت رسمی در اختیار ما قرار نگرفته است.

وی افزود: این نامه به شهرداری تهران ارسال شده است، اما به صورت غیر رسمی از مفاد این نامه مطلع هستم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: پلیس راهور به طرح کنترل آلودگی هوا ایراد‌هایی را وارد دانست که از جانب من نیز این ایراد‌ها صحیح هستند، اما باید اعلام کنم در این زمینه (اعمال نظر در ادامه یا لغو کنترل آلودگی هوا) شورای شهر تصمیم‌گیرنده نیست، چرا که باید موضوع در شورای ترافیک تهران مورد بررسی قرار گیرد.

علیخانی تصریح کرد: هیچ فردی از اعضای شورای شهر تهران در شورای ترافیک عضویت ندارد و در این شورا نمایندگانی از استانداری، شهرداری، معاونت حمل و نقل و ترافیک و وزارت کشور حضور دارند و نکته دیگر این است که رئیس پلیس راهور تهران نیز یکی از اعضای شورای ترافیک هستند که باید ایراد‌ها به طرح در شورای عالی ترافیک مطرح و در آنجا تصمیم‌گیری شود.

وی در پاسخ به این سوال که پلیس راهور به چه مواردی از ایراد‌های طرح کنترل آلودگی هوا اشاره کرده است، گفت: یکی از موارد مربوط به زمان و ساعت اجرای طرح است و این گونه می‌توان گفت که ۵ تا ۶ ایراد به این طرح گرفته شده است.


بیشتر بخوانید: آیا طرح ترافیک منجر به کاهش آلودگی هوای تهران شده است؟


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: یکی دیگر از مفاد مربوط به محدوده زمانی طرح کنترل آلودگی هواست؛ با توجه به اینکه طرح محدوده ندارد، هر فردی می‌تواند وارد آن شود و این امر مشکلاتی را پدید آورده است.

علیخانی با اشاره به افزایش نمره‌گذاری موتورسیکلت با اجرای طرح کنترل آلودگی هوا گفت: افزایش موتورسیکلت موجب آلودگی هوا شده است و یکی دیگر از ایراد‌ها این است که هر فرد می‌تواند با پرداخت پول وارد محدوده طرح کنترل آلودگی هوا شود.

انتهای پیام/

افزایش نمره‌گذاری موتورسیکلت با اجرای طرح کنترل آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
شورای شهر فقط جیب مردم را می زنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
خود این آقایون با چه وسیله و چگونه وارد محدوده طرح ترافیک می شوند؟ آیا غیر از این است که خود را مستثنی کرده اند و فقط برای مردم این قانون اجرا میشه!
آخرین اخبار