۹۸ درصد مردم استان اصفهان با سواد هستند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۹۸ درصد مردم استان اصفهان با سواد هستندکه در حال حاضر این استان در زمره ۵ استان برتر در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهمن امیدقائمی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به آمار باسوادی در استان اصفهان، اظهار داشت: استان اصفهان در زمره پنج استان برتر از نظر میزان باسوادی در کشور است.

او افزود: طبق آمار سال ۹۵، یکصد هزار نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی‌سواد گزارش شده بود که تا کنون ۱۴ هزار نفر آنان جذب کلاس‌های نهضت سوادآموزی شده‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ۹۸ درصد مردم استان اصفهان با سواد هستند، گفت: در حال حاضر این استان در زمره ۵ استان برتر در کشور است.

او تصریح کرد: در نهضت سوادآموزی ۳ دوره سوادآموزی وجود دارد که در سال جاری در دوره اول تا سوم ابتدایی ۳ هزار و ۷۰۰ نفر سهمیه وجود داشت که تا کنون ۲ هزار نفر جذب شدند و هنوز هم ادامه دارد.

امیدقائمی ادامه داد: در دوره انتقال که شامل پایه چهارم تا ششم ابتدایی است، ۴ هزار سهمیه وجود داشت که ۴۰ درصد آنان جذب شدند.

او با اشاره به بیشترین جذب سوادآموزان در شهرستان‌های استان اصفهان، اظهار داشت: در شهرستان‌های فریدن، چادگان، فلاورجان و خمینی‌شهر بیشترین جذب سوادآموزان گزارش شده است.

انتهای پیام/م

 

استان اصفهان در زمره پنج استان برتر از نظر میزان باسوادی در کشور است

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.