در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برگزاری بیست و پنجمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه

سردار کمالی از برگزاری بیست و پنجمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه خبر داد.

برگزاری بیست و پنجمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفهسردار موسی کمالی مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: بیست و پنجمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی مهارت‌آموزی، کارکنان وظیفه در روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه با حضور نمایندگان سازمان‌های نیرو‌های مسلح و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط برگزار شد.

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه بیان کرد: در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ماهه گذشته، پیوند آموزش و پرورش و نیرو‌های مسلح در خصوص نحوه استفاده بهینه از خدمت هنرجویان وزارت آموزش و پرورش در خدمت سربازی به عنوان سرباز ماهر به بحث گذاشته شد.

سردار کمالی ادامه داد: بنابر آمار ارائه شده ۹۴۵ هزار نفر دانش‌آموز هنرجو در ۲۰۳ رشته در ۶ هزار و ۹۶۱ هنرستان در سراسر کشور اشتغال به تحصیل دارند که ۶۳ درصد افراد فوق پسر هستند و باید مسیر سربازی را طی کنند.

وی گفت: در سال ۹۷ تعداد ۱۸۰ هزار نفر پسر موفق به اخذ دیپلم شدند که این افراد حداقل یک هزار و ۴۵۰ ساعت و حداکثر ۲ هزار ساعت آموزش مهارت دیده‌اند که از این تعداد گروهی وارد دانشگاه شده و پس از فراغت از تحصیل وارد سربازی می‌شوند و تعداد زیادی نیز با دیپلم وارد نیرو‌های مسلح شده‌اند.

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه افزود: هماهنگی شد تا در قالب طرح قدر اطلاعات این افراد وارد سامانه وظیفه عمومی شود و پس از غربالگری به نیرو‌های مسلح اختصاص و با مشاغل نیرو‌های مسلح تطبیق و به کارگیری تخصصی شوند.

سردار کمالی ادامه داد: باتوجه به آموزش طی شده و تجربه کسب کرده در حین خدمت علاوه بر کارت پایان خدمت به این افراد گواهی مهارت و اشتغال نیز داده شود، همچنین بنا شد این هماهنگی درخصوص موضوع فوق با سایر سازمان‌ها نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار