بسته اخبار حوادث امروز ۱۳ آبان ۹۸:

از دستگیری ۱۲ سارق حرفه‌ای در میبد تا کشف میلیاردی شتر قاچاق در خاتم

مهم‌ترین حوادث امروز دو شنبه ۱۳ آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، غلامرضا کشوری فرمانده انتظامی شهرستان خاتم گفت: ماموران پلیس شهرستان خاتم با گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون که از مرکز کشور عازم استان‌های جنوبی بود شش نفر شتر قاچاق فاقد هرگونه مدارک معتبر دامپزشکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاتم با بیان اینکه در این خصوص دو متهم نیز دستگیر شدند، بیان کرد: کارشناسان ارزش شتر‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند.

او افزود: متهم به همراه پرونده قاچاق دام تحویل مقامات قانونی شد.

دستگیری سارقان سابقه دار در یزد

سرهنگ کارآگاه محمدرضا حناساب رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: در پی بروز چندین فقره سرقت منزل در شهر یزد کار آگاهان پلیس آگاهی اقدامات خود را در خصوص دستگیری سارق و کشف سرقت‌ها آغاز کردند.

او افزود: کارآگاهان با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات محلی، ۱۲ متهم سابقه دار را شناسایی و آن‌ها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ حناساب با اشاره به کشف مقادیری اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان، گفت: متهمان در بازجویی‌های پلیس به ۶۰ فقره سرقت منزل در شهر یزد اعتراف کردند.

او با بیان اینکه مال باختگان این پرونده شناسایی و اموال سرقتی تحویل آن‌ها شد، افزود: متهمان به دادسرا معرفی شدند.

او گفت: ضمن توجه به توصیه‌های پیشگیری از سرقت از نگهداری وجه نقد، سکه، طلاجات و جواهرآلات باارزش درمنزل خودداری کنند.

کلاهبردار اینترنتی در میبد دستگیر شد

 سرهنگ سید محمد طاهر موسوی فرمانده انتظامی شهرستان میبد گفت: در پی وصول نیابت قضایی از استان کردستان مبنی بر شکایت افرادی در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آن‌ها، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی موفق به شناسایی کلاهبردار، که یک نوجوان ۱۶ ساله بود، شدند.

 سرهنگ موسوی ادامه داد : کارآگاهان پلیس پس از هماهنگی قضایی به مخفیگاه متهم اعزام و درعملیاتی غافلگیرانه کلاهبردار را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

سرهنگ موسوی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات تخصصی پلیس به جرم خود مبنی بر برداشت غیرمجاز مبالغی از حساب بانکی شکات اعتراف کرد، گفت: اعتماد بی جا در خصوص ارائه اطلاعات بانکی به افراد غریبه و حتی دوستان، ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری برای افراد به وجود آورد.

فرمانده انتظامی شهرستان میبد با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد، از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرنوع کلاهبرداری از طریق فضای سایبر و ایجاد صفحات جعلی مراتب را با پلیس در میان بگذارند.

دستگیری باند سارقان حرفه‌ای احشام در یزد

سرهنگ منوچهر نصیری فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: در پی وقوع سرقت‌های مختلف در ماه‌های اخیر در سطح شهر یزد بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران با حضور فیزیکی و نامحسوس در ساعات مختلف شبانه روز و اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهرستان طی عملیات غافلگیرانه سارقان را در هنگام سرقت گوسفند دستگیر کردند.

سرهنگ نصیری با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی‌های انجام شده به سرقت ۵۰ فقره گوسفند و بز اعتراف کردند، بیان کرد: ارزش تقریبی احشام کشف شده بیش از ۳ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: دامداران برای پیشگیری از سرقت، می‌بایست ضمن توجه به توصیه‌های پلیسی، دامداری‌های خود را به وسایل و تجهیزات ایمنی ضد سرقت از جمله دوربین مداربسته مجهز کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: پلیس ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار