مدیر هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیش بینی آسمان صاف برای اغلب مناطق کشور/دمای پایتخت کاهش می یابد

ضیاییان گفت: بنابر نقشه های هواشناسی، طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در اغلب مناطق کشور، آسمانی صاف خواهیم داشت.

صادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: براساس نقشه های هواشناسی، امروز در استان های گیلان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، البرز، قزوین، ارتفاعات سمنان و کرمان بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بارش برف برای ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق دور از انتظار نیست، افزود: امروز در برخی ساعات برای استان های فارس، نیمه جنوبی خوزستان، شمال بوشهر، شمال خلیج فارس و کهگیلویه و بویر احمد، رگبار باران همراه با وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

ضیاییان ادامه داد: طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف خواهیم داشت و تنها در برخی مناطق استان‌های هرمزگان و فارس بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

 مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از احتمال بارش باران برای استان تهران خبر داد و گفت: در اواخر امروز و اوایل روز سه شنبه دمای تهران نسبت به ابتدای هفته ۳ تا ۴ درجه کاهش می‌یابد.


بیشتر بخوانید: آسمان تهران بارانی می‌شود/ احتمال وقوع سیلاب در ۲ استان شمالی کشور


وی با بیان اینکه در اکثر مناطق کشور  جو در اواخر هفته آرام و پایدار خواهد بود، اظهار کرد: برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش آلودگی همراه با کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

ضیاییان از استمرار وزش باد طی روز سه شنبه در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل خبر داد و گفت: این در حالی است که در نیمه غربی کشور جوی آرام خواهیم داشت.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه از فردا تا پایان هفته پدیده خاصی برای تهران پیش بینی نمی شود، تصریح کرد: بنابر بولتن های هواشناسی روز پنج شنبه در جنوب خوزستان و شمال خلیج فارس بارش پراکنده پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

پدیده خاص آب و هوایی تا پایان هفته برای تهران پیش بینی نمی شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار