در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سکه یادبود میش‌مرغ تولید می‌شود

سکه یادبود میش‌مرغ، یکی از پرندگان در حال انقراض کشورمان به همت خانه سکه ایران تولید می‌شود.

رحیم پرنیا مدیرعامل خانه سکه ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از پروژه محیط زیستی که خانه سکه ایران در دستور کارش دارد گفت و اعلام کرد: پروژه‌ای که هم‌اکنون برای حفاظت و حمایت از محیط زیست و حیات وحش در دستور کار ما قرار گرفته، پروژه‌ای است که به میش‌مرغ اختصاص دارد. ما در قالب این پروژه سکه یادبود جانوری را تولید می‌کنیم که در منطقه بوکان زندگی می‌کند و در حال انقراض است. میش مرغ در اصل بزرگترین مرغی است که می‌تواند بپرد.

او بیان کرد: پروژه محیط زیستی قبلی ما به خرس سیاه بلوچ اختصاص داشت و ما در قالب این پروژه بخشی از درآمد حاصل از فروش سکه یادبود خرس سیاه بلوچ را در صندوقی گذاشتیم تا بتوانیم با هزینه‌کردن آن به بقای این حیوان کمک کنیم. هم‌اکنون در صندوق خرس سیاه بلوچ بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان جمع شده است و ما این کار را وظیفه خودمان می‌دانیم.

گفتنی است میش‌مرغ پرنده‌ای از خانواده هوبره‌ایان است که در دشت‌های وسیع بی‌درخت، زمین‌های استپی و کشتزار‌های پهناور حبوبات و علفزار‌ها زندگی می‌کند. این پرنده یکی از بزرگترین پرندگان ایران است و از نظر شکل و جثه شباهت زیادی به بوقلمون دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
حالا یک گروه جاسوس هم برا این راه می افتن تو بیابونا
آخرین اخبار