مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

یکی از برکات وقف رشد انسان در عالم برزخ است

آیت الله اعرافی گفت: مصرف موقوفات برای کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند منشا اثرات خیری در سطح کشور شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشوردر همایش یاوران وقف استان که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت وقف در اسلام گفت: یکی از برکات وقف رشد انسان در عالم برزخ است.

او احیای وقف را زنده کردن یکی از عناصر اصلی تمدنی اسلامی برشمرد و گفت: برکات حاصل از وقف برای سالیان طولانی نصیب اجتماع و به‌ویژه افراد نیازمند می‌شود، درزمینهٔ وقف راه‌های زیادی وجود دارد که حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان باید آن را طی کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اینکه وقف جایگاه مهمی در اندیشه فقهی و اخلاق اسلامی دارد، تصریح کرد: ازجمله آثار وقف موضوعات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی برای جامعه است.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه موقوفات جدید باید در مسیر اجرای سند تحول آموزش‌وپرورش صرف شود، ادامه داد: اجرای دقیق سند تحول آموزش‌وپرورش با بودجه‌های کنونی دولت قابل تحقق نبوده و باید از منابع موقوفات برای جلوگیری از اجرای برخی اسناد بین‌المللی مانند ۲۰۳۰ استفاده شود.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه محل مصرف موقوفات در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: همه‌کاره‌ای نیک در منطق اسلام در یک رتبه قرار نداشته و ارزش برخی امور بیشتر از امور دیگر است، مصرف موقوفات در مسیر تقویت ایمان، اخلاق و اعتقاد جامعه ارزشمندترین محل برای هزینه کرد موقوفات است.

عضو شورای فقهای نگهبان ابراز کرد:هرچه نیت واقف خالص و پاکیزه‌تر باشد ارزش افزایی موقوفات بیشتر می‌شود، با الهی‌تر شدن نیت‌ها ارزش وقف مضاعف می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود:مصرف موقوفات برای کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند منشا اثرات خیری در سطح کشور شود، در میراث اسلامی و نظام فکری، فقهی و فلسفی اسلام وقف از جایگاه ممتازی برخوردار بوده و اثر این میراث ماندگار در خدمات اجتماعی و علمی کاملاً نمایان است.

انتهای پیام/الف

موقوفات جدید در مسیر اجرای سند تحول آموزش‌وپرورش صرف شود

برچسب ها: حوزه علمیه ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار