تألیف کتاب ۳ زبانه تفسیر برگزیده موضوعی سوره الرحمن در همدان

یک پژوهشگر قرآنی در همدان از تألیف کتاب ۳ زبانه تفسیر برگزیده موضوعی سوره الرحمن در استان خبر داد.

تألیف کتاب ۳ زبانه تفسیر برگزیده موضوعی سوره الرحمن در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مرضیه یزدی، یک پژوهشگر قرآنی در همدان گفت: به تازگی نگارش کتابی با عنوان «تفسیر برگزیده موضوعی سوره الرحمن» را تمام کرده و این اثر در حال تایپ و ویرایش است که به دلیل عدم حمایت مالی پیش بینی می‌شود سال آینده چاپ و وارد بازار شود.

اوافزود: درمطالعات پژوهشی خود در خصوص سوره شریفه «الرحمن» به نکات علمی و تربیتی بسیاری دست یافتم، از سویی طبق احادیث ائمه‌اطهار علیهم‌السلام، مقام والای قاری این سوره در سطح شهید و کشف راهی برای حفظ راحت‌تر این سوره مرا بر آن داشت تا شانزدهمین اثر قرآنی خود را با عنوان «تفسیر برگزیده موضوعی سوره الرحمن» در قالب ۵۵ صفحه تألیف کنم.

این پژوهشگر قرآنی با اشاره به اینکه این کتاب ویژه تمام گروه‌های سنی به ویژه بزرگسالان است، اضافه کرد: در این کتاب ابعاد مختلف آیات سوره مبارکه الرحمن به صورت نمودار به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی، همراه با نکات تربیتی، علمی و اخلاقی آیات با ذکر منابع قرآنی و علمی آنان عنوان شده است.

یزدی با اشاره به اینکه ترجمه فراز به فراز زبان انگلیسی نیز در این اثر درج شده است، گفت: این ترجمه برخلاف ترجمه قرآن‌های فارسی، آیه به آیه نبوده، بلکه فراز به فراز است و برگرفته از کتاب قرآنی یک نویسنده شیعه پاکستانی است، گفتنی است ابتدای آیات به زبان عربی (عثمان طه) و زبان لاتین آورده شده است.

او با اشاره به منابع به کار رفته در کتاب «تفسیر برگزیده موضوعی سوره الرحمن» بیان کرد: در این کتاب از ۳۰ منبع فارسی، عربی و انگلیسی استفاده شده است.

این نویسنده و پژوهشگر قرآنی اشاره‌ای به دیگر آثار پژوهشی خود داشت و گفت: به منظور منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، کتاب «تفسیر برگزیده موضوعی و مصور قرآن کریم» با محوریت جزءنخست قرآن کریم به همراه بیان برخی رموز آیات مشابه، ویژه حافظان قرآن کریم به‌ عنوان آخرین اثر به چاپ رسیده از بنده است.

یزدی افزود: این کتاب که با خط عثمان طه است، تفسیر مصوری از آیات جزء اول قرآن کریم است که تصاویر رنگی مرتبط با مضمون آیات در ۷۸ صفحه به تصویر کشیده شده است.

او با اشاره به اینکه این کتاب در پانزدهمین همایش بین‌المللی بانوان «قرآن‌پژوه» رونمایی شد، بیان کرد: این اثر نفیس قرآنی در تاریخ نهم آذرماه سال ۹۷ در تالار قدس مشهد مقدس رونمایی شد ودر همان تاریخ رادیو قرآن این خبر را به جامعه قرآنی اعلام نمود.

این خاد میار آستان قدس رضوی ادامه داد: این کتاب با قیمت ۷ هزار تومان توسط انتشارات برکت کوثر همدان به چاپ رسیده است که این اثر قرآنی نیز در همان سال در دانشگاه فرهنگیان همدان نیز معرفی شد.

یزدی با اشاره به اینکه این تفسیر مصور، مناسب حافظان نگاشته شده است، ابراز کرد: این کتاب می‌تواند زمینه حفظ را برای حافظان هموارتر کند، در این کتاب۶۰ تصویر از جزء اول قرآن آورده شده است که بطور مثال می‌توان به ماجرای بوزینه شدن قوم بنی‌اسرائیل، گوساله پرستی قوم بنی‌اسرائیل و ماجرای آدم و حوا اشاره کرد.

او با بیان اینکه طرح تفسیر مصور را از جایی الهام نگرفته است یادآور شد: برای تامین هزینه‌های مربوط به جمع آوری و چاپ این کتاب نیز از جایی حمایت نشدم.

این نویسنده و پژوهشگر قرآنی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ اقدام به راه‌اندازی سایتی ۵ زبانه با عنوان «وب‌سایت پژوهش‌های قرآنی مرضیه یزدی» در همدان نموده است، گفت: این وب سایت شامل بخش‌های متنوعی پیرامون تفسیر برخی سوره‌های قرآن، معرفی کتاب و کلیپ‌های آموزشی است.

یزدی ادامه داد: در این سایت همچنین فیلم تفسیر سوره «نور» شامل فراز‌های اخلاقی و تربیتی آن، معرفی سوره مبارکه «یس» به روش تفسیر برگزیده آیات به روش تلخیصی و ابتکاری قرار گرفته است.

او ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های «وب‌سایت پژوهش‌های قرآنی مرضیه یزدی» بیان اشارات و نکات ادبی، فلسفی، عرفانی و تربیتی آیات جزء اول قرآن کریم عوامل پایداری ایمان، ایمان‌های پایدار و ناپایدار، آثار ایمان به خدا، ایمان عقلی از کتاب شریف نهج‌البلاغه است.

این نویسنده و پژوهشگر قرآنی ضمن تأکید بر توجه آحاد مردم به ویژه قرآنیان به تدبر در آیات قرآن گفت: طی مطالعات صورت گرفته بنی امیه ملعون از همان ابتدا با تفسیر قرآن مخالف بوده‌اند، حال آنکه طبق احادیث معصومین، «تلاوت قرآنی که در آن برای فرد خواننده همراه با تدبر نباشد خیری نیست»، لذا باید همگان توجه ویژه‌ای به تفسیر قرآن و تدبر در آیات داشته باشند.

او تاکید کرد: مرضیه یزدی، همسر شهید حاج محمد حسین درفشی و قرآن پژوه نمونه در پنجمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه تهران، مؤلف نمونه استان همدان، بانوی فعال قرآنی در سومین همایش تجلیل از بانوان فعال در عرصه قرآن کریم تهران است که تا کنون کتاب‌هایی با موضوعات قرآنی بسیاری از وی منتشر شده است که می‌توان به «حفظ روان و برتر قرآن به روش موضوعی جزء یک و دو قرآن» «گنج الهی در آیه‌الکرسی»، «تفسیر برگزیده موضوعی و مصور قرآن کریم» اشاره کرد.

انتهای پیام/ب

چاپ کتاب «تفسیر برگزیده موضوعی سوره الرحمن»

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار