اتصال ۷۴۵ روستای لرستان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۷۴۵ روستای استان تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات و خدمات آن متصل می‎شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  شهاب حیدری افزود: وزارت ارتباطات تا پایان برنامه ششم تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌کند که تاکنون یکهزار و ۲۴۵ روستای لرستان به این خدمت تجهیز شده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به قرارگرفتن روستا‌های کمتر از ۲۰ خانوار در مسیر اجرای طرح، روستا‌های ۱۰ تا ۱۵ خانوار لرستان واقع در مناطق مختلف نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی با تاکید بر ایجاد و راه اندازی دفاتر پیشخوان دولت در روستا‌ها گفت: این دفاتر بخشی از اهداف دولت الکترونیک را محقق می‌کنند و باید با همکاری مستمر سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعال شوند.

حیدری با اشاره به فعالیت دفاتر آی سی تی روستایی نیز افزود: این دفاتر نقش مهمی در بالا بردن سطح کیفی زندگی مردم با استفاده از ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات دارند و فعالیت آن‌ها به جلوگیری از تردد غیرضروری روستاییان به شهرها، هدر رفتن سرمایه‌های اقتصادی، ایجاد عدالت اجتماعی، تحقق دولت الکترونیک و ایجاد اشتغال منجر شده است.

وی گفت: اکنون خدمات شرکت مخابرات، پست، پست‌بانک، کارت سوخت، ثبت‌احوال و بیمه سلامت در دفاتر پیشخوان دولت کشور ارائه می‌شود، که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم توسعه این خدمات را در کنار چهار خدمت اصلی بانکداری، کشاورزی، بهداشت و آموزش در دفاتر آی سی تی روستایی نیز فعال کرد.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۴ دفتر آی سی تی روستایی در لرستان فعال است ادامه داد: بازخوانی نقشه‌های استان به منظور واگذاری دفاتر جدید به روستا‌های هدف توسط کارشناس­ان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در حال انجام است.

انتهای پیام/د

۷۴۵ روستای لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‎شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار