دو سامانه بارشی با رگبار پراکنده مهمان آسمان بوشهر می‌شوند

هواشناسی بوشهر از ورود دو سامانه بارشی از اواخر این هفته تا اوایل هفته آینده خبر داده است.

دو سامانه بارشی با رگبار پراکنده مهمان آسمان بوشهر می‌شوندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با عبور سامانه بارشی نخست از آسمان استان بوشهر ناپایداری‌های جوی در روز‌های پایانی این هفته و اوایل هفته آینده در استان افزایش می‌یابد.

فرج اله شکوهی پور افزود: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود از پنجشنبه این هفته تا یکشنبه آینده (۱۶ تا ۱۹ آبان) آسمان استان بوشهر به تناوب ابری همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق، وزش تند باد لحظه‌ای و در پی آن افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا باشد.

او عنوان کرد: از یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب غرب کشور وارد خلیج فارس و استان می‌شود که اطلاعات تکمیلی در مورد چگونگی و شدت فعالیت این سامانه در روز‌های آینده اطلاع رسانی می‌شود

پیش بینی وضع جوی و دریایی تا فردا

بر اساس اعلام هواشناسی استان بوشهر، امروز و فردا بر اثر افزایش سرعت وزش باد شمال غربی به ویژه بر روی دریا و سواحل خلیج فارس مواج خواهد بود.

آسمان استان تا فردا، صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط غبار محلی و گاهی گرد و خاک و از فردا افزایش ابر پیش بینی شده است.

جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۰ و بر روی دریا تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و  ارتفاع موج دریا نیز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۰۱:۰۵ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۹:۴۰، مد دوم دریا ساعت ۱۸:۰۲ و جزر دوم دریا ساعت ۲۰:۵۰ اعلام شده است.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.