رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری وزارت بهداشت مطرح کرد؛

علما و مراجع مردم را به پیوند اعضا تشویق کنند

شادنوش در دیدار با آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه بیماران مرگ مغزی شرایط بازگشت مجدد ندارند، گفت: علما و مراجع مردم را به پیوند اعضا تشویق کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری وزارت بهداشت ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد،گفت: یکی از روش‌های درمانی بیماران پیوند عضو است.

علما و مراجع مردم را به پیوند اعضا تشویق کنند/برخی از بزرگان در حوزه‌های علمی نباید مانع پیشرفت‌ شودند

او افزود: پس از مرگ مغزی در این شرایط بیماران زمان انتخاب ندارند و برخی اعضای بدن شرایط ندارد و باید پیوند اعضا انجام شود و از فرد اهداکننده به فرد نیازمند پیوند زده شود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری وزارت بهداشت بیان کرد:از نظر علم پزشکی بیماری که به مرگ مغزی مبتلا می‌شود شرایط بازگشت مجدد ندارد و به‌وسیله پیوند اعضا زندگی بسیاری از بیماران نجات پیداکرده است و ۲۵ هزار نفر در نوبت پیوند اعضا هستند.

شادنوش عنوان کرد: با توجه به‌تصادف‌های جاده‌ای مرگ مغزی اتفاق می‌افتد، درگذشته اعضای افراد مرگ مغزی از بین می‌رفت، ولی با پیوند اعضا شرایط خوبی ایجادشده است.

او تصریح کرد: از علما و مراجع درخواست می‌کنیم مردم را در امر خیر پیوند اعضا تشویق کنند، از ۲۵ هزارنفری که در انتظار پیوند عضو هستند روزانه ۷ الی ۱۰ نفر از دنیا می‌روند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری وزارت بهداشت عنوان کرد:فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود ۸ عضو او قابلیت اهدا دارد و حرکت بزرگی در کشور ایجادشده و بیماران زیادی به‌وسیله پیوند اعضا درمان می‌شوند.

آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری وزارت بهداشت گفت: در زمان رسول خدا پزشکی در مدینه مستقر شد و مطبی باز کرد، ولی کسی مراجعه نکرد.

علما و مراجع مردم را به پیوند اعضا تشویق کنند/برخی از بزرگان در حوزه‌های علمی نباید مانع پیشرفت‌ شودند

او افزود: آن پزشک انتظار داشت سرمایه‌ای به دست بیاورد، ولی کسی به وی و مراجعه نمی‌کرد، پس از تحقیقات متوجه شد پیامبر (ص) دستورالعملی داده است که افراد به بیماری مبتلا نمی‌شود.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: در اصل کار خویش به این موضوع توجه کنید که علم وابسته به شخص نباشد و علم خود را در جامعه پیاده کنید و طبق نظر خود اقدام کرده و مردم را از مرگ نجات دهید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد:اصل کار شمارا تشویق می‌کنم حتی اینکه برخی از علما مخالف این کار باشند، ولی فعالیت‌های خود را با پشتوانه‌ای انجام دهید که مقام معظم رهبری موافق هستند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت نجات جان انسان‌ها عنوان کرد:شخصی که بتواند ملت را از مرگ نجات دهد نزد خداوند اجر عظیمی دارد، چون خانواده آن شخص را کمک کرده است.

او با تأکید بر اینکه از کار علمی که برای نجات انسان‌ها انجام می‌شود پشتیبانی می‌کنم، بیان کرد:کسی که بتواند انسانی را از مرگ نجات دهد دعای ملت پشتیبان وی است و ما مؤید علم کمال شما هستیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حمایت خود از اقدام علمی برای نجات جان انسان‌ها مطرح کرد: مخالفت برخی از بزرگان در برخی از حوزه‌های علمی نباید مانع پیشرفت‌های علمی شود.

انتهای پیام/الف

بیماران مرگ مغزی شرایط بازگشت مجدد ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.