عضو کمیسون صنایع مجلس:

کسی که مقابل شرکت‌های بر ارزش افزوده مخالفت کرد ما بودیم نه آقای وزیر

زرآبادی با بیان اینکه کسی که در مقابل شرکت‌های بر ارزش افزوده مخالفت کرد ما بودیم نه آقای وزیر گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته از این ۷ شرکت مبلغ ۳۵ میلیارد تومان کلاهبرداری شده بود.


کسی که مقابل شرکت‌های بر ارزش افزوده مخالفت کرد ما بودیم نه آقای وزیربه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیده حمیده زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این نشست در خصوص انتقاداتی که اخیرا در نطق خود در مجلس نسبت به آذری جهرمی ایراد کرده اظهار کرد: با توجه به اینکه نایب رئیس کمیته ارتباطات مجلس هستم این مباحث را به طور تخصصی پیگیری کرده‌ام و موضوع تخلفات شرکت‌های خدمات ارزش افزوده این روز‌ها از سوی وزیر ارتباطات مطرح شده که دوستان در وزارت ارتباطات حاضر نشدند در این جلسات حاضر شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بحثی که در این روز‌ها مطرح شده بحث تخلفات شرکت‌های مالیات بر ارزش افزود بود.

او تصریح کرد: قرار بود از دوستان وزارت ارتباطات در این نشست حضور داشته باشند، ولی ظاهرا قبول نکردند.

زر آبادی در جواب به سوال یکی از خبرنگاران درباره سایت انتخاب گفت: کسی که در مقابل شرکت‌های بر ارزش افزوده مخالفت کرد ما بودیم نه آقای وزیر و ما بر اساس شکایت‌هایی که دریافت کردیم شروع به تحقیقات کردیم‌ و از این ۷ شرکت مبلغ ۳۵ میلیارد تومان کلاهبرداری شده بود که با عضو گیری اجباری رخ می‌داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۶ شرکت از این ۷ شرکت تعطیل شد و پرونده‌های آنان به قوه قضاییه ارسال شد.

زر آبادی تأکید کرد: بنده می‌گویم که باید با متخلف برخورد شود. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکتی به نام ایده‌پرور هوشمند معروف به شرکت فیپس بود که از ۳۵ میلیارد تخلف کشف شده در موضوع ارزش افزوده ۲۳ میلیارد سهم این شرکت بود! و سجاد بنابی رئیس هیئت مدیره نمایندگی هسین قشم در زمان وقوع تخلف در شرکت فیتس به عنوان عضو هیات مدیره حضور داشته و همزمان دستیار وزیر ارتباطات در امور جوانان و نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت و عضو هیئت مدیره هم بوده است.

نایب‌ رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت ایده‌پرور هوشمند با تخلف ۲۳ میلیارد تومانی، پس از شناسایی فقط پول‌ها را بازگردانده و به کارش ادامه می‌دهد، تصریح کرد: وی فقط مشترکین اجباری را خارج کرد و پول‌ها را بازگرداند و اتفاق دیگری برایش نیفتاد.

او با بیان اینکه مبلغ درآمد سایت انتخاب ۵۳۴ میلیون تومان تا مهرماه بود، گفت: ما از آقای جوشقانی درخواست مستندات را کردیم، ولی به دست ما نرسیده است در صورتی که سهل الحصول است.

زر آبادی با انتقاد از اینکه برخی‌ها عنوان می‌کنند که چرا در خصوص تخلف اپراتورها از وزارت ارتباطات و شخص وزیر سؤال می‌کنم، بیان کرد: آیا حق ندارم به عنوان نایب‌رئیس کمیته ارتباطات مجلس از وزیر ارتباطات سؤال داشته باشم؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: فقط طی مدت دو روز دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر درگیر اپراتورها شدند یعنی قربانی عضوگیری اجباری شدند. حال ممکن است امروز افراد بیشتری نیز درگیر آن باشند. من نمی‌توانم از مطالبات افراد به راحتی عبور کنم و اگر تخلفی صورت گرفته است باید به‌عنوان نماینده مردم ورود کنم.

او تصریح کرد: آگاهی‌بخشی وظیفه نمایندگان مردم در مجلس است و بنده و سایر همکارانم در خانه ملت موظف هستیم این آگاهی را به مردم منتقل کنیم و وظیفه خودم می‌دانم که این موضوعات را پیگیری کنم و این حق جامعه هدف است که به من می‌گوید چه موضوعی را به عنوان مهم‌ترین موضوع در بالاترین نقطه هدف قرار دهم.

زرآبادی اظهار کرد: در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی چه تعداد پیامک‌ برای مردم ارسال شد؟ مردم چقدر هزینه پیامک را از جیبشان دادند؟ خب این را محاسبه کنند و میانگین بگیرند آن وقت متوجه خواهید شد که با چه مبالغ هنگفتی مواجه ایم که همه اینها از جیب مردم هزینه شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصابات فامیلی برخی از مسولان گفت: بسیاری از انتصابات فامیلی در بخش خصوصی رخ می دهد. این در حالی است که مردم به کارهای دولتی دسترسی ندارند و بخش خصوصی نیز به دلیل وجود برخی از رانت ها از دسترس مردم خارج می‌شود و به همین دلیل مردم عادی نمی‌توانند شغل مناسبی پیدا کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: چندی پیش یک سوال را مطرح کردم اما آقای جهرمی هیچ پاسخی برای آن ارائه ندادند سوال من انتصاب یکی از اقوام نزدیک ایشان در بخش بیمه بود که نقش خانم ثنا اسدیان در انعقاد قراردادهای سنگین بیمه‌ای رایتل با بیمه ما وابسته به بانک ملت چیست؟

زرآبادی تصریح کرد: در متن این نامه که خطاب به وزیر ارتباطات است آمده است:« توجه به انعقاد قراردادهای کلان بیمه‌ای توسط خانم ثنا اسدیان بانمایندگی کد ۲۳ ۲۳ بیمه ما وابسته به بانک ملت با شرکت رایتل و شرکت‌های حوزه ارتباطات پاسخ به چند سوال ضروری است.آیا خانم ثنا اسدیان با شما نسبت فامیلی دارند؟ و در صورت مثبت بودن پاسخ این سوال نسبت دقیق را اعلام کنید.»

نایب‌ رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ پاسخی از جانب این وزارتخانه دریافت نشد علت آن هم مشخص است زیرا وزیر هیچ پاسخی برای آن ندارد که اگر داشت در کسری از ثانیه این مسئله توییت می شد!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد گزارش پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات افزود: شورای عالی فضای مجازی باید گزارش این وزارت را تأیید کند. اگر گزارش وزارت اطلاعات و ارتباطات تأیید شود، مردم باید اعتراض کنند که چرا با تکمیل ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی هنوز دولت الکترونیک شروع به کار نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۰۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
خدایا شکرت بلاخره این قضیه سرویس های ارزش افزوده رو یکی داره پیگیری می کنه حالا مهم نیست در چه پست و جایگاهی باشه، ممنون از همه.
آخرین اخبار