راه‌اندازی هشتمین شعبه بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در اردبیل

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل از راه‌اندازی هشتمین شعبه بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا عبدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل بعدازظهر امروز در نشست خبری مدیرعامل خیرین دانشگاه فرهنگیان و سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان، گفت: در راستای جلب مشارکت خیرین در دانشگاه فرهنگیان، هشتمین شعبه بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در اردبیل راه‌اندازی شد.

او با بیان اینکه چالش فضای فیزیکی در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل جدی است، بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان مبنای توسعه در جامعه و بهترین محل برای مشارکت خیرین و نیکوکاران در راستای تربیت معلم ایران اسلامی است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل تصریح کرد: در دو پردیس و یک مرکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل ۱۰۳۳ دانشجومعلم در ۶ رشته تحصیل می‌کنند که ۶۷ درصد آن‌ها خوابگاهی هستند و چالش فضای فیزیکی باعث شده است که بقیه دانشجومعلمان بین خانه و دانشگاه در تردد باشند.

عبدی با اشاره به سونامی بازنشستگی فرهنگیان تا ۱۴۰۴، گفت: در تلاش هستیم طرفیت پذیرش دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل به ۱۷۰۰ دانشجومعلم ارتقا دهیم.

او از رایزنی صورت گرفته با استانداری اردبیل برای اختصاص زمین مورد برای احداث دانشگاه جامع دانشگاه فرهنگیان استان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی خبر داد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل با اشاره به جایگاه دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور و تأمین‌کننده نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش است و معلمانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند به بهترین شکل در نظام تعلیم و تربیت ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/ح

ارتقا طرفیت پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار