رشد تئاتر کودک و نوجوان پابه‌پای جشنواره بین المللی تئاتر

کارگردان تئاتر کودک و نوجوان گفت: برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان باعث شده که تئاتر در این بخش پابه‌پای جشنواره پیشرفت کند.

رشد تئاتر کودک و نوجوان پابه‌پای جشنواره کودک و نوجوانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد محمدی‌قادر کارگردان تئاتر با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان اثرگذاری زیادی در پیشرفت آثار تولیدی هنرمندان داشته است، بیان کرد: در سال‌های برگزاری جشنواره فرصتی فراهم شده تا هنرمندان، آثار شهر‌ها و کشور‌های دیگر را ببینند و پابه‌پای آن‌ها رشد کنند.

او بیان کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به اندازه‌ای قوی و اثرگذار است که هنرمندان این حوزه در طول سال انگیزه دارند و تلاش می‌کنند تا آثار خوبی تولید کنند و بتوانند در جشنواره حضور داشته باشند.

این هنرمند تئاتر  با تأکید بر اینکه تئاتر خیابانی باید در جمع مردم و از جنس مردم باشد، گفت: نمایش خیابانی به دلیل مردمی بودن می‌تواند ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند و بازیگران نمایش به راحتی می‌توانند با تماشاگران ارتباط بگیرند.

محمدی‌قادر ادامه داد: نمایش خیابانی می‌تواند مخاطب بیشتری جذب کرده و فعالیت و جنب‌وجوش بالایی داشته باشد.

او به اهمیت شعار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با عنوان «کودک، طبیعت و تئاتر» اشاره کرد و افزود: در تئاتر به اندازه کافی به طبیعت پرداخته نشده و اگر هم بوده، درست به آن توجه نشده در حالیکه می‌توان به ابعاد گسترده‌تری در این زمینه پرداخت.

این هنرمند که با تئاتر خیابانی «کمودور» در این دوره جشنواره پذیرفته شده است،گفت: «کمودور» داستان خانواده‌ای است که اعضای آن به طور مداوم درگیر تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی هستند و این موضوع فرزند خانواده را رنج می‌دهد.

همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه سال جاری میزبان بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خواهد بود.

انتهای پیام/د.ا

همدان میزبان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.