رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود خبرداد؛

اجرایی شدن عملیات بیولوژیک در ۵۷۵ هکتار حوزه آبخیز شاهرود

کشاورزیان گفت: عملیات بیولوژیک نظیر کپه کاری و بذرپاشی در ۵۷۵ هکتار حوزه آبخیز شهرستان شاهرود اجرا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه عملیات بیولوژیک در ۵۷۵ هکتار مناطق حوزه آبخیز ابر، ابرسج، دهملا و تاش از اول آبان ماه سال جاری اجراشده است، گفت: برای اجرای عملیات بیولوژیک از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتباری به مبلغ ۴۶۸ میلیون ریال صرف شده است.

او ضمن بیان اینکه پس از انعقاد قرارداد، بذر‌ها برای انجام کپه کاری و بذرپاشی در مناطق ییلاقی شاهرود تحویل پیمانکار شده است، افزود: تلاش شد تا در این راستا از نیرو‌ها و جوامع بومی و محلی به کار گرفته شود، زیرا مشارکت آن‌ها بیشترین تأثیر را در حفظ عرصه‌های طبیعی خواهد داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه برای انجام عملیات بیولوژیک در حوزه‌های آبخیز این شهرستان از بذر‌های سازگار با شرایط بومی استفاده‌شده است، ابراز داشت: بذرپاشی و کپه کاری یکی از اقداماتی که می‌تواند علاوه بر حفظ خاک و پوشش گیاهی در جلوگیری از سیلاب نیز مؤثر باشد لذا آبخیزداری یکی از مواردی است که می‌تواند بسیار به حفظ محیط‌زیست کمک کند.

کشاورزیان ضمن بیان اینکه عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان شاهرود بسیار وسیع است، تصریح کرد: قطعاً بدون حضور و مشارکت مردمی نمی‌توان از‌ای عرصه بزرگ حفاظت و حراست کرد لذا در برنامه‌های منابع طبیعی دخیل کردن جوامع بومی و محلی در اجرای پروژه‌های آبخیزداری دنبال می‌شود.

او ضمن بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات آبخیزداری حوزه شاهرود جنگل‌کاری ۳۶ هکتار از اراضی جنگل ابر است، افزود: اعتباری که برای این طرح منظور شد رقمی معادل ۱۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است که به این منظور از گونه‌های جنگلی بومی از قبیل گلابی وحشی، بلوط و ... استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ح

جنگل‌کاری ۳۶ هکتار از اراضی جنگل ابر از اقدامات آبخیزداری حوزه شاهرود است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار