به منظور مقابله با گرد وغبار اختصاص یافت؛

اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی برای ریگان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت:از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، حدود ۸۰ میلیارد ریال برای انجام پروژه‌های بیابان زدایی این شهرستان اختصاص یافته است.

اختصاص ۸۰ میلیارد ریالی برای ریگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عبدالمجید امیرزاده رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، مبلغ ۹۲ میلیارد و ۹۶۵ میلیون و ۳۵۹ هزار ریال به شهرستان ریگان اختصاص یافته است، گفت: قرار است این اعتبار برای پروژه‌های مختلف در بخش‌های بیابان، آبخیزداری، مرتع و حفاظت هزینه شود.

او با بیان اینکه شهرستان ریگان یکی از مکان‌های بحرانی کانون‌های فرسایش بادی در شرق استان محسوب می‌شود، افزود: حدود ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های بخش بیابان این شهرستان اختصاص یافته است.

امیرزاده اظهار کرد: امسال در بخش بیابان این شهرستان، پروژه‌های نهالکاری در سطح ۵۴۰ هکتار، تله رسوب گیر به طول ۳۲۰ کیلومتر، آبیاری و مراقبت سنواتی در سطح ۲۰۰ هکتار، احداث بادشکن زنده به طول ۸۰ کیلومتر، مدیریت روان آب در سطح یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر و مدیریت چرا در سطح ۱۵ هزار هکتار در مناطق دشت عباس آباد سردار و ده شهدوست اجرا می‌شود.

او هدف از اجرای این پروژه‌ها را مقابله با پدیده گرد و غبار و فرسایش بادی در این شهرستان بیان کرد و افزود: این پروژه‌ها در مرحله مناقصه قرار دارند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت: برای بخش آبخیزداری مبلغ ۸ میلیارد و ۶۶۵ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۸۴۸ ریال در نظر گرفته شده است و با بهره بردن از این اعتبار، ۲ بند سنگ سیمانی (ملاتی) و دیوار حائل به حجم ۲ هزار و ۷۸۰ متر مکعب در مناطق کوهستانی احداث می‌شود.

او با بیان اینکه احداث دیوار حائل از دو هفته قبل در حال اجراست، بیان داشت: احداث این بند‌ها باعث کنترل آب و به تبع آن جلوگیری از هدر رفت آب می‌شود و مردم و جوامع محلی در پایین دست می‌توانند از آب آن برای کشاورزی و احشام استفاده کنند.

امیرزاده همچنین گفت: مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به بخش مرتع این شهرستان اختصاص یافته است که قرار است این اعتبار برای اجرای عملیات‌های ایجاد هلالی آبگیر، حفاظت و بذرکاری در مناطق مرتعی به مساحت ۲۰۰ هکتار این شهرستان هزینه شود.

او افزود: پروژه‌های بخش مرتع، شامل احداث هلالی آبگیر در مناطق مرتعی شیب دار و کاشت بذر در آن‌ها است که امیدواریم با وجود بارندگی امسال، پوشش مرتعی این مناطق احیا شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت: این پروژه نیز در مرحله مناقصه قرار دارد.

او درباره اقدامات این اداره در بخش حفاظت نیز بیان داشت: برای مبارزه با آفت تشی در سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار حوزه آبخیز کنار، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درنظر گرفته شده است.

امیرزاده با بیان اینکه این پروژه از یک ماه قبل در حال اجراست، افزود: در این پروژه با نصب توری و فنس در پایین تنه درختان از آسیب این آفت به درختان بنه و کسور جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ح

اعتبارمیلیاردی برای مقابله با گرد وغبار ریگان

برچسب ها: گرد وغبار ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار