از فردا؛

همدان میزبان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور/ آغاز جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان همدان

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان از فردا  با شعار " کودک، طبیعت و تئاتر" در همدان برگزار خواهدشد.

همدان میزبان یکی از بزرگترین رویداد فرهنگی کشور/ آغاز جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احسانی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به ارسال ۳۰۳ اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان گفت: ۵۲ اثر با تایید داوران به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

او با بیان اینکه جشنواره در ۴ سانس ۱۰ صبح، ۳، ۱۵ و ۱۷.۳۰  بعداظهر  از ۱۶ تا ۲۱ آبان پذیرایی شهروندان و مردم از سراسر کشور است، افزود: در زمان برگزاری جشنواره ۷ سالن در همدان و۸ سالن درشهرستان‌های استان فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: ۲۰ گروه تئاتر خیابانی هم درمناطق محروم، روستا‌ها و حاشیه شهر به اجرا نمایش خواهند پرداخت.

احسانی با اشاره به حضور ۵۰ مهمان خارجی از ۹ کشور در جشنواره بین المللی تئاتر همدان گفت: هنرمندانی از ۱۳ استان کشور در این جشنواره حضور دارند.

او با بیان اینکه ۵۲ اثر به مرحله نهایی جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان همدان راه پیدا کرده اند، گفت: از این تعداد ۳۰ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: استان همدان برای اولین بار ۷ اثر را در بخش مسابقه به خود اختصاص داده است.

احسانی با اشاره به برنامه‌های جنبی جشنواره بیم المللی کودک و نوجوان گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور مدرسین خارجی از کشور‌های الجزایر، استرالیا و ایتالیا در سالن کانون پرورش فکری همدان هر شب از ساعت ۸ تا ۱۰  برگزارخواهد شد.

او با اشاره به سرکشی به کودکان تالاسمی و محک در طول برگزاری جشنواره تئاتر، بیان کرد: ۵ هزار بسته هدیه برای مناطق کم برخوردار توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/د.ا

آغاز بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.