استفاده غیر ایمن از وسایل گرمایشی؛

شمارش معکوس برای خانواده کرمانی به انتها نرسید

رییس اورژانس کرمان از مسمویت یک خانواده ۸ نفره در کرمان بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن خبر داد.

شمارش معکوس برای خانواده کرمانی / منوکسید کربن ومسمومیت اعضای خانوادهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سید محمد صابری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: در ۳۲ دقیقه بامداد پنج شنبه ۱۶ آبان ماه از مسمومیت خانواده‌ای ۸ نفره در شهرک سیدی کرمان با خبرشدیم.

او افزود: علت مسمومیت استفاده از بخاری بدون دودکش با گاز مونوکسیدکربن بود.

صابری تصریح کرد: برای انجام اقدامات درمانی دو تیم فوریت‌های پزشکی اعزام شد که افراد مسموم شده با گاز مونواکسید کربن با حال عمومی مناسب به بیمارستان پیامبراعظم (ص) منتقل شدند.

صابری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی کرمان تصریح کرد: افراد مسموم شده با گاز مونواکسید کربن در رده‌های سنی۱۴ تا ۷۱ سال هستند که این افراد شامل ۳ کودک، ۴ زن و یک مرد هستند.

صابری توصیه کرد: از آنجایی که قدرت اتصال مونوکسید کربن با هموگلوبین خون حدود ۲۰۰ برابر بیشتر از اکسیژن است و استفاده از بخاری بدون دودکش در منازل و در هر مساحتی بسیار خطرناک است، زیرا اکسیژن محیط به سرعت مصرف خواهد شد و با ترکیب مونوکسیدکربن با خون، اکسیژن رسانی کافی به بدن صورت نمی‌گیرد؛ بر این اساس حتی مقادیر کم مونوکسید کربن نیز می‌تواند بسیار خطرناک و کشنده باشد.

انتهای پیام/ح

بخاری بدون دودکش ومسمومیت خانواده کرمانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار