بیش از ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه رازی تحصیل می کنند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی گفت:بیش از ۱۲ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که یک سوم از این تعداد را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند.

بیش از ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه رازی تحصیل می کنندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی، اشاره‌ای به تغییر رویکرد آموزش عالی و توجه جدی به پژوهش‌های تقاضامحور داشت و بیان کرد: ورود به عرصه پژوهش‌های بنیادی و مباحث دانش‌بنیان از ماموریت‌ها و کارکرد‌های جدی دانشگاه است.

 ویسی در ادامه جایگاه مطلوب دانشگاه رازی در نظام‌های مختلف رتبه‌بندی به ویژه در عرصه کیفیت پژوهشی را یادآور شد و گفت: براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی پایگاه یو اس نیوز، دانشگاه رازی رتبه یازدهم را در میان دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده و از نظر موضوعی بهترین وضعیت را در حوزه مهندسی با کسب رتبه ۶۴۰ بین‌المللی داریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: چندسالی است که هدفمندی پایان‌نامه‌ها، پژوهش‌های تقاضامحور، تجاری‌سازی فعالیت‌ها، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان جای خود را در رویکرد و ادبیات دانشگاه باز کرده‌اند و از ابتدای مهر امسال نیز پرداختی پایان‌نامه‌های مبتنی بر تقاضا‌های کاربردی تا ۵۰% افزایش می‌یابد.

ویسی بیان کرد: در ترفیعات سالانه نیز جایگاه ویژه‌ای برای فعالیت‌های کاربردی داریم و از ابتدای سالجاری شرط تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی، شش ماه تا یکسال فعالیت و حضور در صنعت به‌عنوان فرصت مطالعاتی می‌باشد.

این مسئول با اشاره همکاری‌های مشترک دانشگاه رازی با پژوهشگاه نیرو و مجموعه وزارت نیرو، بر تداوم این همکاری‌ها تاکید کرد و افزود: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه از ظرفیت بسیار خوبی برای گسترش فعالیت‌ها برخوردار است و آمادگی راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع و ارائه خدمات منطقه‌ای در این بخش را داریم. در این راستا می‌توانیم تجهیزات و نیروی انسانی متخصص را به اشتراک بگذاریم و به لحاظ فضا نیز امکان استقرار نیرو‌های ستادی در این آزمایشگاه وجود دارد و آماده سرمایه‌گذاری مشترک در این خصوص هستیم.

او با اشاره به نیم قرن فعالیت موثر دانشگاه رازی در عرصه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی افزود: بیش از ۱۲ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که یک سوم از این تعداد را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند، در این دانشگاه سالانه قریب به ۸۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰۰ نفر در مقطع دکترا فارغ‌التحصیل می‌شوند.

محمدرضا صفری مدیر طرح هماهنگی شرکت‌های توزیع برق کشور به ارائه توضیحاتی در خصوص افزایش سطح همکاری سه‌جانبه پرداخت و اظهار داشت: هر یک از ما باید نقش خود را در این تعاملات بشناسیم، در این راستا دانشگاه رازی یک جایگاه دانشی دارد، در صنعت برق نیز سه گروه ایفای نقش دارند؛ «سیاست‌گذاران» که مشخصا در کشور ما وزارت نیرو عهده‌دار این مهم است، گروه دوم «مدیریت صنعت برق» با مسئولیت شرکت توانیر و گروه سوم نیز بخش «اجرایی» با مسئولیت شرکت‌های توزیع می‌باشد.

 صفری در ادامه به نقش نهاد‌های تحقیقاتی، آموزشی، مشاوره‌ای و مطالعاتی اشاره کرد و گفت: سیاست‌گذاران عرصه دانش صنعت توزیع برق نهاد‌هایی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم و بخشی از وزارت نیرو هستند، مدیریت این موضوع به پژوهشگاه نیرو سپرده شده که متولی مباحث دانش‌محور و تحقیقات صنعت برق است، دانشگاه‌ها، شرکت‌های مشاور و نهاد‌های دانش‌بنیان نیز متولی اجرای تحقیقات هستند.

او توجه به نیاز‌های زمانی شامل حال، آینده نزدیک و آینده دور و نیاز‌های مکانی شامل مسائل محلی، منطقه‌ای و ملی را امری مهم برای انجام پژوهش و تحقیقات در عرصه صنعت برق دانست و گفت: تعاملات فی مابین دانشگاه، شرکت توزیع و پژوهشگاه نیرو ممکن است از نوع تعاملات دانشی، مالی، تجاری و بازرگانی و تعاملات اطلاعاتی و دیتایی باشد.

 مرآتی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه  بر حضور دانشگاه رازی در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تاکید کرد و با استقبال از پیشنهاد راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع در این دانشگاه اظهار داشت: باید از این فرصت استفاده کرد و برای راه‌اندازی این آزمایشگاه تلاش کنیم و از ظرفیت دکتر صفری در پژوهشگاه نیرو نیز برای استان بهره‌مند شویم.

 مرآتی  را خدمات‌رسانی و تامین برق پایدار دانست و گفت: خوشبختانه امسال بودجه تحقیقاتی ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این مسئول بر انجام پروژه‌های اولویت‌دار پژوهشی در شرکت توزیع نیروی برق استان تاکید کرد و افزود: ما خود را از دانشگاه جدا نمی‌دانیم و برای هر نوع همکاری با دانشگاه رازی آماده هستیم.

انتهای  پیام/ز

 

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه از ظرفیت بسیار خوبی برای گسترش فعالیت‌ها برخوردار است

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار