کتاب «پیاده روی در تبعید» رونمایی می‌شود

نشستی با عنوان رونمایی کتاب «پیاده روی در تبعید» اثر عدنان صائغ که اصغر علی کرمی اخیراً آن را به فارسی ترجمه کرده برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشستی با عنوان رونمایی کتاب «پیاده روی در تبعید» اثر عدنان صائغ که اصغر علی کرمی اخیراً آن را به فارسی ترجمه کرده و توسط انتشارات نزدیکتر منتشر شده است، روز پنجشنبه ۱۶ آبانماه با همکاری موسسه فرهنگی سالیان برگزار خواهد شد.

این نشست که در کافه فراموشی تهران برگزار می‌شود میزبان جمعی از شاعران و مترجمان و ترانه سرایان خواهد بود.

در این مراسم که شاعران صاحب نامی از جمله: مجید معارف وند، حسن صادقی بناه، سابیر هاکا، پیمان سلیمانی و جمعی از هنرمندان و اهالی ادبیات در آن شرکت دارند ضمن ارائه کتاب به مخاطبان توسط مجید افشاری و محمد آسیابانی در خصوص شعر عدنان صائغ و لزوم ترجمه آن به فارسی سخنرانی می‌شود.

همچنین قرار است در قسمتی از مراسم با شاعر بزرگ عراقی عدنان صائغ ارتباط تصویری برقرار شده و او ضمن گفت و گو با مخاطبان فارسی ایرانی، چند شعر بخواند و به طور هم زمان توسط اصغر علی کرمی ترجمه شوند.

اصغر علی کرمی تا کنون بیش از ۱۵ عنوان از شاهکار‌های ادبی معاصر عرب را به فارسی ترجمه کرده است که در میان آن‌ها آثار شاعرانی مانند نزار قبانی، آدونیس، محمود درویش، سعاد الصباح و غاده السمان وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: معرفی کتاب ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.