یزد، شاخص‌ترین شهر در میزان سرمایه پذیری است

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری را در فضا‌های سنتی و تاریخی افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، هادی میرزائی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی، در نشست با اساتید دانشگاه به منظور بررسی روند احیا و مرمت بنا‌های تاریخی استان یزد، با بیان اینکه استان یزد شاخص‌ترین شهر در میزان سرمایه پذیری است، گفت: باید فرصت‌های سرمایه گذاری را افزایش دهیم تا فارغ از کسب درآمد کاربری‌های متنوعی را در فضا‌های سنتی و تاریخی ایجاد کنیم.

او مهم‌ترین اولویت صندوق احیا را همکاری با نخبگان و بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: با استفاده از منابع ملی به تنهایی امکان مرمت و احیا بنا‌های تاریخی وجود ندارد و بنا‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شده امروز به بنا‌های فاخر تبدیل شده است.

میرزائی، اعتماد به نقد‌های دانشجویان و فضای دانشگاهی را در مرمت و احیای بنا‌های تاریخی موثر دانست و اظهار داشت: برج آزادی و سر در دانشگاه تهران و سایر بنا‌های فاخر در کشور نتیجه‌های اعتماد به جوانان معاصر است که به عنوان الگو در دنیا مطرح می‌شود.

از کاربردی‌های فرهنگی و هنری در بافت تاریخی استقبال می کنیم

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی افزود: صندوق احیا، مجوز بهره برداری مکان‌های تاریخی را تنها برای اقامتگاه و هتل صادر نمی‌کند بلکه از کاربردی‌های فرهنگی و هنری نیز استقبال می‌کند.

میرزائی اظهار داشت: به منظور احیا و بهره برداری از بنا‌های تاریخی نباید به هویت و شان اثر تاریخی خدشه‌ای وارد شود.

هم اکنون ۹۰ بنای تاریخی از استان یزد برای مرمت و بهره برداری به صندوق احیا تفویض شده است.

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی گفت: بنا بر قانون ماده ۸ حمایت از هنرمندان و استادکاران، صندوق احیا از سال ۹۶ به صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از بنا‌های تاریخی و فرهنگی تغییر عنوان داد.

میرزائی افزود: در این ماموریت جدید، برای آماده سازی بنا‌های تاریخی به منظور تولید و عرضه صنایع دستی تسهیلات دراز مدت ک سرویس‌های مشابه ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار