بهره مندی مازندرانی‌ها از نیروگاه برق آبی

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: اولین نیروگاه برق آبی با روش سرمایه گذاری B.O.O از سوی بخش خصوصی امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد ابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: سه نیروگاه کوچک برق آبی در مسیر خط انتقال آب شرب ساری از سد شهید رجایی و آب زیست محیطی با روش سرمایه گذاری B.O.O از سوی بخش خصوصی امروز پنج شنبه ۱۶ آبان ماه  به بهره برداری رسید.

او با اشاره به اهمیت اینگونه نیروگاه‌ها و سازگاری آن با محیط زیست از آن به عنوان مصداق بارز یک نمونه از فعالیت اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزود: با اجرای سه نیروگاه برقابی در مسیر خط انتقال آب شرب استفاده مضاعفی از تأسیسات اجرا شده آبرسانی صورت گرفت.

یخکشی ظرفیت نیروگاه‌های احداث شده را ۲.۷ مگاوات و هزینه تمام شده آن را بیش از ۲۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این نیروگاه‌ها از نوع تجدید پذیر بوده و توربین‌های آن نیز پلتون و فرانسیس است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران افزود: در سه موقعیت مکانی سد شهید رجایی، ایستگاه فشارشکن تاکام و محل تصفیه خانه آب شرب ساری احداث شد.

یخکشی افزود: با احداث این نیروگاه ضمن حفظ محیط زیست، زمینه اشتغال به ظرفیت ۲۰ نفر بصورت مستقیمایجاد و سالانه مصرف ۴.۷ میلیون متر مکعب گاز فسیلی کاهش خواهد یافت.

ظرفیت نیروگاه برق آبی در استان بیش  ۱۷۰۰ مگاوات است که تاکنون مطالعات شناخت ۷۰۰ مگاوات از پتانسیل برق آبی انجام گرفت و بیش از ۷۰ مورد به ظرفیت ۷۰۰ مگاوات فراخوان گذاشته شد.

انتهای پیام/ س

بهره برداری از اولین نیروگاه برق آبی در مازندران

برچسب ها: صنعت ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار