معاون حمل‌ونقل و راهداری استان سمنان:

دستورالعمل فعالیت رانندگان باری و مسافری در استان سمنان اصلاح شد

غلامرضا طحان با بیان اینکه دستورالعمل فعالیت رانندگان باری و مسافری استان اصلاح شد گفت: حداقل مدرک سوم راهنمایی برای رانندگان روستایی الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، غلامرضا طحان معاون حمل‌ونقل و راهداری استان سمنان با بیان اینکه دستورالعمل برگ فعالیت رانندگان باری و مسافری استان اصلاح شد گفت: این اصلاحیه شامل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت (کارت هوشمند) رانندگان حمل‌ونقل بار و مسافر برون‌شهری و روستایی می‌شود.

او افزود: بر اساس ابلاغ این اصلاحیه از این‌پس دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم برای متقاضیان فعالیت حرفه‌ای رانندگان برون‌شهری حمل‌ونقل کالا و مسافر و مدرک تحصیلی سوم راهنمایی برای متقاضیان فعالیت رانندگی حرفه‌ای حمل‌ونقل عمومی روستایی الزامی است.

معاون حمل‌ونقل و راهداری استان سمنان هدف از اجرای این اصلاحیه را لزوم ارتقای توانمندی رانندگان حرفه‌ای عنوان کرد و ابراز داشت: از رانندگان تقاضا می‌شود نسبت به تکمیل مدرک خود در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند تا برگه فعالیت برای آن‌ها اخذ شود.

طحان در ادامه تصریح کرد: متقاضیانی که از قبل در حوزه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای فعالیت دارند و به دلیل دارا نبودن مدرک تحصیلی موردنظر موفق به اخذ برگ فعالیت نشده‌اند، با احراز موضوع توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای محل فعالیت می‌توانند با ارائه مدرک تحصیلی سوم راهنمایی و با رعایت سایر شرایط نسبت به دریافت برگ فعالیت خود اقدام کنند.

فعالیت بیش از ۶ هزار راننده در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در استان سمنان

او با بیان اینکه شش هزار و ۱۴۱ راننده در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در استان سمنان فعال است، افزود: از این تعداد چهار هزار و ۵۵۴ نفر در بخش حمل‌ونقل و یک هزار و ۳۶۷ نفر در حوزه مسافر و مابقی به‌صورت حمل‌ونقل روستایی و وانت‌بار فعالیت دارند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار