رئیس دفتر رئیس جمهور روند ساخت مجتمع پتروشیمی بوشهر را بررسی کرد

رئیس دفتر رئیس جمهور روند ساخت مجتمع پتروشیمی بوشهر واقع در عسلویه را بررسی کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس دفتر رئیس جمهور در آخرین مرحله از سفر دو روزه خود به استان‌های فارس و بوشهر ظهر پنجشنبه از مجتمع پتروشیمی بوشهر بازدید کرد و با روند تکمیل بخش‌های مختلف این طرح آشنا شد.

در این بازدید مدیران پتروشیمی بوشهر گزارشی از مراحل تکمیل فاز‌های مختلف این طرح ارائه کردند.

 مجتمع پتروشیمی بوشهر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، ۵۵۰ هزار تن اتیلن گلایکول، ٣٠٠ هزار تن پلیمر سنگین و سبک و ۳۰۰ هزار تن اسید استیک، در فاز ۲ طرح‌های پتروشیمی عسلویه در زمینی به مساحت ۶۲ هکتار در دست اجراست.

این مجتمع چهار فاز دارد. فاز یک با ۹۹ درصد پیشرفت آماده بهره برداری است، فاز دو، ۲۹ درصد و فاز سه ۶ درصد پیشرفت داشته است.

فاز یک مجتمع پتروشیمی بوشهر بخش‌های شیرین سازی گاز، استحصال اتان، تولید متانول، واحد تولید آب، واحد تولید اکسیژن را شامل می‌شود با راه اندازی واحد متانول که ۹۹ درصد پیشرفت دارد، به پایان می‌رسد.

مدیران پتروشیمی در ارائه گزارش خود به رئیس دفتر رئیس جمهور درخواست مساعدت برای تامین اعتبارات مورد نیاز این مجتمع به منظور تکمیل نهایی را ارائه کردند.

 رئیس دفتر رئیس جمهور پس از بازدید از مجتمع پتروشیمی بوشهر عسلویه را به مقصد تهران ترک کرد.

واعظی دیروز وارد فرودگاه عسلویه شد سپس به شهرستان‌های مهر و لامرد فارس رفت و دیشب به عسلویه  بازگشت.

او امروز دیداری صمیمی با علما، روحانیان و اعضای شوراهای شهرستان عسلویه داشت و در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر شرکت کرد.

انتهای پیام/ک

بازدید رئیس دفتر رئیس جمهور  از روند ساخت مجتمع پتروشیمی بوشهر

برچسب ها: وزارت نفت ، هیات دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.