مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی

در افتتاحات امروز مناطق کمتر توسعه یافته، مرزی و تلفیقی استان مورد توجه بوده اند

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از ۲۰۶ پروژه و طرح فنی صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در ۲۰ شهرستان و شهر بودیم که در این فرآیند مناطق کمتر توسعه یافته، مرزی و تلفیقی استان مورد توجه بوده اند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از طرح‌های فنی صدا وسیمای خراسان رضوی،گفت: امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از 206 پروژه و طرح فنی صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در 20 شهرستان و شهر بودیم که در این فرآیند مناطق کمتر توسعه یافته ، مرزی و تلفیقی استان مورد توجه بوده اند. 

او حضور  آقای دکتر علی عسکری ریاست محترم سازمان صدا و سیما ، را در این مراسم غنیمت دانست و  از تلاش و خدمات ارزنده و جهادی ایشان به عنوان شخصیت فرهیخته ، انقلابی و ولایی  و مدیری توانمند ، در تعالی همه جانبه رسانه ملی ، از جمله ارتقاء حوزه محتوایی و پیام و گسترش ضریب نفوذ رسانه و همچنین نهضت دیجیتال سازی رسانه از تولید تا پخش و انتشار ،  تقدیر و تشکر کرد. 
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت:  امروزه شاهد تحولات و پیشرفت های قابل توجه در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم که شرایط و مناسبات خاصی بر جوامع بشری تحمیل نموده و چهره جدیدی از سبک زندگی و ساختارهای فردی و اجتماعی را در جوامع تعریف نموده است و از طرفی در حال حاضر نظام سلطه با تهاجم وسیع رسانه ای در حوزه های مختلف فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ، جنگ سخت رسانه ای  به راه انداخته ، که این نبرد سخت تر و دشوارتر از جنگ نرم است.

در افتتاحات امروز مناطق کمتر توسعه یافته، مرزی و تلفیقی استان مورد توجه بوده اندنصرپور افزود: در این میان ، بی تردید یکی از ارکان اصلی فعالیت های رسانه ای، بُعد تکنولوژیک و فنی آن است . در واقع عصر ارتباطات زاییده تغییرات و توسعه فزاینده دانش فنی و ابزارهای تکنولوژیک رسانه ای است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) : صدا و سیما مجموعه پیچیده فنی ، هنری ، سیاسی و سازمانی است .
از اینرو رسانه استانی صدا و سیمای خراسان رضوی با حمایت های ارزنده رسانه ملی بویژه ریاست محترم سازمان ، در چارچوب اهداف راهبردی و سیاست های هوشمندانه و آینده نگرانه سازمانی ، همواره در همه بخش ها و حوزه ها از جمله گسترش ، تقویت و ارتقا بسترهای تخصصی فناوری و ارتباطی و تجهیزات رسانه ای ، سعی در رشد و توسعه روزافزون دارد .
که در این راستا امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از طرحهای فنی صدا و سیمای خراسان رضوی با حضور شما بزرگواران خواهیم بود.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: این پروژه ها با حمایت و همکاری حوزه های ستادی سازمان ، و تعامل مجموعه استان ، توسط همکاران این مرکز در طی یک سال گذشته با اعتباری بالغ بر 730 میلیارد ریال انجام پذیرفته است .
که بر اساس این اقدامات از مجموع پروژه های صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی :
- نخستین مرکز استانی با پخش زمینی HD (اچ دی ) می باشد که مراحل تولید تا پخش و انتشار برنامه ها را شامل می شود و این شبکه ( اچ دی ) بیش از 60 درصد استان و جمعیتی بالغ بر 5/3 میلیون نفر را در بر می گیرد .
- از طرفی هم اکنون به عنوان نخستین مرکز دارای فرستنده 4 TS و همچنین اولین مرکز مجهز به فرستنده های رادیویی اف ام پرقدرت 10 کیلوواتی 10 برنامه ای نیز می باشیم .
- راه اندازی سیستم کامل "مجازی سازی سِرورها" و "سیستم ناک رُوم" و همچنین استفاده از نرم افزار بومی جامع صدا و تصویر نیز برای اولین بار در صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی راه اندازی و مورد بهره برداری قرار می گیرد .

انتهای پیام/م.ه

صدا و سیما مجموعه پیچیده فنی ، هنری ، سیاسی و سازمانی است .

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.