معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

موسیقی تجلی گاه ارادت مردم لرستان به اهل بیت (ع) بوده است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آغاز جشنواره‌ی منطقه‌ای رضوی "آوای ارادت" گفت: موسیقی لرستان همواره تجلی گاه ارادت مردم این خطه به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آغاز جشنواره‌ی منطقه‌ای رضوی "آوای ارادت" گفت: موسیقی لرستان همواره تجلی گاه ارادت مردم این خطه به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده است.
فرید رحمتی شامگاه پنجشنبه ۱۶ آبان ماه در مراسم آغاز به کار جشنواره منطقه‌ای "آوای ارادت" از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) ضمن تبریک فرارسیدن سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) گفت: جشنواره‌های امام رضا (ع) سال‌های متمادی است که به واسطه ارادت مردم ایران به امام هشتم در قالب رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری و همچنین موضوعات پژوهشی در سطح کشور برگزار می‌شود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: در این میان، استان‌های مختلف کشور بنا بر ظرفیت‌ها و مقتضیات فرهنگی و هنری خود، میزبانی یک جشنواره‌ی رضوی را بر عهده می‌گیرد و لرستان نیز تاکنون میزبان جشنواره‌های مختلف رضوی از جمله آوا‌ها و نواها، تولیدات تلویزیونی و خوشنویسی رضوی بوده است.

او افزود: از آنجایی که موسیقی به عنوان یک رشته هنری ریشه در اعماق تاریخ سراسر افتخار لرستان دارد و از اصالت و پیشینه‌ی خاصی در این استان برخوردار است، امسال با تلاش‌های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، میزبانی جشنواره‌ی منطقه‌ای موسیقی "آوای ارادت" به لرستان واگذار شد که انجمن موسیقی استان مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارد.

رحمتی سپس اظهار داشت: موسیقی به عنوان یک هنر ریشه دار در لرستان همواره تجلی گاه ارادت مردم این استان به اهل بیت عصمت و طهارت به خصوص امام رضا (ع) بوده است و برگزاری این جشنواره می‌تواند تبیین کننده و مروج سیره علمی و عملی آن حضرت در سطح جامعه باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پایان خاطر نشان ساخت:ما در این جشنواره میزبان ارادتمندان ثامن الائمه (ع) از استان‌های مرکزی و کرمانشاه هستیم و در کنار این عزیزان از وجود هنرمندان شاخص موسیقی استان نیز بهرمند خواهیم شد.

گفتنی است آیین اختتامیه‌ی جشنواره‌ی منطقه‌ای "آوای ارادت" عصر جمعه ۱۷ آبان ماه در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار و طی آن از استاد بهمن اسکینی، خواننده پیشکسوت لرستانی، تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ب

موسیقی به عنوان یک رشته هنری ریشه در اعماق تاریخ سراسر افتخار لرستان دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار