تأکید چین بر حمایت از استقلال و تمامیت ارضی یمن

دولت چین در واکنش به توافقنامه ریاض، بر صلح، استقلال و تمامیت ارضی یمن تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال تایمز، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین رو پنجشنبه در واکنش به «توافقنامه ریاض»، بر استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت یمن تأکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین از امضای توافقنامه ریاض میان دولت (مستعفی) یمن و شورای انتقالی جنوب استقبال می‌کند.

شوانگ گنگ همچنین اعلام کرد چین امیدوار است تمامی طرف‌های درگیر در جنگ یمن با دادن اولویت به منافع کشور و مردم یمن و یافتن راه حلی همه جانبه، بتوانند به انجام مذاکرات ادامه دهند.

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر ابراز امیدواری کرد یمن بتواند بزودی صلح و ثبات را بازگرداند.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب روز سه شنبه توافقنامه‌ای را در ریاض، پایتخت عربستان به امضا رساندند. در این توافقنامه، دو طرف بر سر شماری مسائل از جمله تشکیل دولت جدید و یکپارچه ساختن نیرو‌های مسلح توافق کردند.

مراسم امضای این توافقنامه میان دولت مستعفی یمن تحت حمایت عربستان و شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات با حضور محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برگزار شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه از این توافقنامه استقبال کرد. سازمان ملل ادعا کرد این توافق، نشانه‌ای مثبت و گامی به سوی حل سیاسی همه جانبه برای مسأله یمن خواهد بود.

گفتنی است وزارت خارجه کشورمان در واکنش به امضای توافقنامه ریاض میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب گفت امضای این اسناد، کمکی به حل مشکلات یمن نخواهد کرد و این اقدامی در جهت تثبیت اشغالگری عربستان سعودی و متحدانش در جنوب یمن به صورت مستقیم و یا از طریق نیرو‌های نیابتی آنان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار