امام جمعه کرج گفت:

نیاز جامعه امروز، امت واحده اسلامی است

آیت الله حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن ماه ربیع الاول گفت: وحدت مسلمانان یک شعار ضروری برای مقابله با ترفندهای دشمنان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج در خطبه این هفته نماز جمعه کرج با بیان این که وحدت جهان اسلام منطق و خواسته پیامبر(ص) و اولیای خدا بوده است، گفت: دوازدهم ماه ربیع الاول به روایت اهل تسنن و هفدهم این ماه به روایت اهل تشیع ولادت پیامبر(ص) است و یکی از ابتکارات امام(ره) نامگذاری هفته وحدت بر حدفاصل بین این دو تاریخ بود که یک جریان سرنوشت ساز را ایجاد کرد که اگر در شرایط حساس جهان اسلام به آن توجه داشته باشیم هیچ دشمنی نمی‌تواند به اسلام صدمه بزند و جریان حق به منزل مقصود خواهد رسید.

او با اشاره فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت وحدت مسلمانان به عنوان شعار درست و ضروری، افزود: یکی از عناصر وحدت بخش این است که دشمنی و ترفند دشمن را بشناسیم و با وحدت کامل در مسیر مقابله با آن قدم برداریم.

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی عراق، فلسطین و...گفت: تا این مهم برقرار نشود استکبار رنگ آرامش را هم به مسلمانان نشان نخواهد داد.

او با بیان این که مصرف کالای خارجی باید ضد ارزش تلقی شود، افزود: مصرف کالای ایرانی باید به فرهنگ تبدیل شود و واردات کالای مشابه کالای ایرانی به منزله ی از بین رفتن فرصت ‌های شغلی بوده و‌ به فرمایش رهبری حرام شرعی است.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی بدون حمایت از تولید داخلی معنا ندارد و یکی از مواردی که می توان به کمک آن از تولید داخلی حمایت کرد، کاهش مالیات تولیدکنندگان داخلی است.

او افزود: حمایت از تولیدات فرهنگی و‌ارزشی هم حائز اهمیت است تا این تولیدکنندگان بتوانند به کار خود ادامه دهند.

امام جمعه کرج بااشاره به برگزاری راهپیمایی باشکوه سیزدهم آبان ماه در البرز، گفت: از حضور دانش آموران و ‌نوجوانان البرزی در راهپیمایی سیزدهم آبان‌ماه تشکر می‌کنم، شما عزیزان نشان دادید که از آرمان‌های انقلاب حمایت می کنید و ‌اهل ذلت و مذاکره هم نیستید.

او با اشاره به این که بعضی مسئولان استانی برای این که کارها بهتر انجام شود خانواده خود را به البرز می‌آوردند، افزود: تعداد زیادی از مسئولان در محل خدمت خود حاضر نیستند ساعت هشت شب برای انجام کاری با اشخاص تماس می‌گیریم اما می گویند که به شهر خود بازگشته است؛ مسئول باید در محل خدمت خود باشد البته نه به این معنا که لایحه یک میلیاردی برای تهیه مسکن به شورا برده شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: برای انتخاب نماینده مجلس که نقش اساسی را برای قانون‌گذاری عهده دار است باید شرایطی را درنظر گرفت از جمله آن که نماینده باید از بین مردم برخواسته باشد و نباید اهل زندگی اشرافی باشد و‌ به فرموده امام خمینی(ره) باید کسی را انتخاب کنید که طعم تلخ فقر را چشیده باشد، این گونه است که آن نماینده مجلس می تواند برای فقرا قانون وضع کند.

انتهای پیام/د.خ

خطبه های امام جمعه کرج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.