سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبرداد؛

۱۱۰۰ خانواده زلزله زده آذربایجانی نیازمند اسکان اضطراری هستند

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از لزوم اسکان اضطراری ۱۱۰۰ خانوار زلزله زده در آذربایجان شرقی خبرداد.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به زمین لرزه آذربایجان شرقی اظهار کرد: زمین لرزه ٥.۹ ریشتری در عمق ۸ کیلومتری بامداد امروز و ساعت ۲:۱۷ در استان آذربایجان شرقی و سراب به وقوع پیوست.

او ادامه داد: منطقه متاثر از زمین لرزه تا شعاع ۳۰ کیلومتری از کانون مشتمل بر ۶ شهر، ۱۴۵ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۲۱۳۰۷ نفر ۱۷/۸/۹۸ بود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به پس لرزه‌ها گفت: تاکنون ۵۹ پس لرزه رخداده که بزرگترین زمین لرزه ۴.۳ ریشتری در ساعت ۳:۰۲ در منطقه ترکمنچای سراب بود.

سلیمی درباره مناطقی که تحت تاثیر زمین لرزه بوده‌اند گفت: در آذربایجان شرقی شهر‌های میانه، سراب، ترک، ترکمنچای، بستان آباد، هشترود و روستا‌های ورنکش، بالسین، گاوینه رود، شورابیل سراب، تینعلی و بصورت ریزش آوار و ترک دیوار منازل خساراتی دیده‌اند همچنین در استان اردبیل شهر‌های نیر، کوثر و سرعین بصورت ریزش کوه در محور‌های مواصلاتی، آتش سوزی بر اثر شکستگی لوله گاز و اختلال شبکه تلفن همراه و ثابت خسارات دیده شدند.

او تصریح کرد: پس از زلزله ۳۴ تیم عملیاتی و ارزیاب و ۱۱۰ نفر نیروی عملیاتی به مناطق مختلف اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به تعداد افراد آسیب دیده بیان کرد: طبق گزارش سازمان اورژانس کشور تاکنون ۳۴۸ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۵ نفر بر اثر آوار و ۲۹۰ نفر بر اثر ترس مصدوم شده‌اند.

سلیمی ادامه داد: متاسفانه ۵ نفر هم در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

او درباره ویژگی‌های لرزش اظهار کرد: این زمین لرزه در استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، زنجان احساس شده است و تا ساعت ۱۲ ظهر امروز تعداد ۷۸ روستا مورد ارزیابی قرار گرفته اند.


بیشتربخوانید: اعزام نیرو‌های جهادی به مناطق زلزله زده آذربایجان


سلیمی تصریح کرد: حدود ۴۰۰ منزل مسکونی و ۱۷ روستا آسیب دیده‌اند و ۷ روستا نیاز به اسکان اضطراری دارند و همچنین ۱۱۰۰ خانوار نیازمند به اسکان اضطراری هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر گفت: فعالسازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتی سازمان امداد و نجات، اعلام آماده باش کامل به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل و زنجان، تماس با مدیران عامل و معاونین امداد و نجات استان‌های معین، اعزام تیم‌های عملیاتی ارزیاب به شهرستان‌های آذربایجان شرقی، اعزام تیم‌های ارزیاب از استان‌های زنجان و آذربایجان غربی به مناطق مختلف استان، برقراری ارتباط مستمر ویدئو کنفرانس با استان‌های معین و آذربایجان شرقی، اعزام ۲ فروند بالگرد جهت ارزیابی هوایی پس از طلوع آفتاب و بارگیری و ارسال اقلام زیستی و مواد غذایی به شهر‌های متاثر از حادثه از جمله اقداماتی است که جمعیت هلال احمر پس از وقوع زمین لرزه انجام داد.

انتهای پیام/

تاکنون ۳۴۸ نفر مصدوم شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار