دیپلمات چینی: افزایش یکجانبه‌گرایی اوضاع جهانی را بدتر کرده است

سفیر چین در برزیل هشدار داد افزایش یکجانبه‌گرایی تجاری اوضاع جهانی را بدتر کرده و موجب بی‌ثباتی اقتصاد جهانی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، یانگ وانمین، سفیر چین در برزیل، روز جمعه اعلام کرد همکاری میان کشور‌های عضو گروه بریکس تأثیرات مثبتی در ارتقاء جهانی شدن برای آینده مشترک دارد.

او این اظهارات را در مصاحبه اخیر خود با مطبوعات چین از جمله خبرگزاری شین‌هوا قبل از یازدهمین اجلاس بریکس که قرار است روز‌های ۱۳ تا ۱۴ نوامبر در برزیل برگزار شود، بیان کرد.

این مقام چینی در این مصاحبه گفت گروه بریکس به عنوان یک سازوکار مهم برای همکاری، رهبران کشور‌های عضو این گروه را گرد هم می‌آورد تا در مورد موضوعات مهم اجماع کنند.

بانگ افزود کشور‌های عضو گروه بریکس درباره برخی مسائل بین‌المللی مهم می‌توانند ضمن حفظ منافع مشترک کشور‌های در حال توسعه، به ویژه بازار‌های نوظهور، موضع مشترکی بگیرند و با جامعه بین‌المللی گفتگو کنند.

او اضافه کرد: در حال حاضر، افزایش یکجانبه‌گرایی و سیاست حمایت‌گرایی اقتصادی و تجاری، اوضاع جهانی را بدتر کرده و موجب عدم اطمینان بیشتر و بی‌ثباتی اقتصاد جهانی شده است.

سفیر چین در بزریل تصریح کرد در مواجهه با مجموعه عوامل تاثیر گذار ‏دوره‌ای و کوتاه مدت بر ‏اوضاع اقتصادی، کشور‌های عضو بریکس سال گذشته همکاری و هماهنگی گسترده از خود نشان دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکای لاتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار