عباس چمنیان:

ویلموتس تیم ملی را درگیر مسائل مالی نمی‌کند/ مصاف با عراق حیثیتی است

کارشناس فوتبال گفت: سرمربی تیم ملی اجازه نمی‌دهد مسائل مالی تمرکز ملی‌پوشان را برای دیدار با عراق از بین ببرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین، روز پنج‌شنبه ۲۳ آبان در ورزشگاه بین‌المللی عمان در اردن به مصاف عراق می‌رود. این مسابقه به دلیل ناامنی در عراق به کشور اردن منتقل شده است. با توجه به شکست شاگردان مارک ویلموتس برابر بحرین، آن‌ها به پیروزی برابر عراق نیاز دارند تا دغدغه صعود نکردن به جام جهانی را از بین ببرند.

ویلموتس تیم ملی را درگیر مسائل مالی نمی‌کند/ مصاف با عراق حیثیتی است

عباس چمنیان در خصوص شرایط حساس دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در اردن گفت: بازی بسیار مهمی پیش روی ملی‌پوشان فوتبال ایران است. این‌که مسابقه در عراق برگزار نمی‌شود و تیم ملی این کشور امتیاز میزبانی ندارد، تا حدود زیادی فشار روانی را از روی شاگردان مارک ویلموتس برمی‌دارد، ولی نباید فراموش کنیم که اردن هم یک کشور عربی است و عراق هواداران خاص خود را در اختیار خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند تیم ملی فوتبال ایران را وارد حاشیه کند، پرداخت نشدن معوقات مالی مارک ویلموتس است. امیدوارم این مربی بلژیکی همانند کارلوس کی‌روش که همواره برای دریافت دستمزد خود با فدراسیون دچار چالش بود، اجازه ندهد مسائل مالی تمرکز بازیکنان تیم ملی را برای دیدار با عراق برهم زند. البته که انتظار از مربی صاحب‌نامی، چون ویلموتس این است که در آستانه بازی حساس با عراق اجازه ورود هیچ‌گونه حاشیه‌ای را به تیمش ندهد.

سرمربی اسبق تیم نوجوانان فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بازیکنان تیم ملی حرفه‌ای هستند و فراز و نشیب‌های مالی زیادی را در فوتبال ایران دیده‌اند. قطعاً آن‌ها اسیر این مشکلات و حواشی نمی‌شوند و یقین دارم که مسئولان فدراسیون فوتبال نیز حداکثر تلاش خود را می‌کنند تا تیم ملی وارد مسائل غیر فنی نشود. مصاف با تیم ملی عراق از لحاظ حیثیتی برای ایران اهمیت زیادی دارد، چون این کشور همسایه ماست و پیروزی برابر این تیم می‌تواند انگیزه بازیکنان تیم ملی را برای ادامه رقابت‌ها افزایش دهد.

وی با اشاره به این‌که مارک ویلموتس در بازی با بحرین نتوانست ضعف‌های خط دفاعی را از بین ببرد، بیان کرد: شکست مقابل بحرین درس‌های خوبی به تیم ملی ایران داد و، چون تیم ملی در مصاف با کامبوج و هنگ‌کنگ فشار زیادی تحمل نکرده بود، مقابل بحرین با تدابیر دفاعی بازی نکرد. ما به این حریف فرصت زیادی برای هجوم دادیم، اما درس‌های بسیار خوبی گرفتیم که قطعاً باعث می‌شود کادر فنی با دقت به آنالیز تیم ملی عراق بپردازد و اجازه ندهد اشتباهات بازی با بحرین تکرار شود. ما در این مسابقه با تدابیر دفاعی مناسب‌تری بازی خواهیم کرد و قطعاً بازی محتاطانه‌ای ارائه خواهیم کرد.

چمنیان تأکید کرد: بدون تردید هواداران تیم ملی فوتبال ایران دوست دارند بازی تهاجمی از تیم مورد علاقه‌شان ببینند، ولی اگر ما بازی‌های هجومی ارائه کنیم و در کسب نتیجه ناکام باشیم، ناکامی به مذاق هواداران خوش نمی‌نشیند. شکی نیست که طرفداران تیم ملی فوتبال ایران ذائقه دفاعی ندارند، ولی در فوتبال روز دنیا، حمله بر اساس پشتوانه دفاعی انجام می‌شود چراکه کیفیت فوتبالیست‌ها نسبت به گذشته افزایش زیادی پیدا کرده و تاکتیک‌های تهاجمی مختلفی در ضد حمله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. امیدوارم سرمربی تیم فوتبال ایران بتواند با چینش مناسب، تیم ملی عراق را شکست دهد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.