مدیرکل استاندارد قم:

تمام جایگاه های سوخت گاز قم استاندارد است / ترازو‌های قم زیر ذره بین نظارت

مدیرکل استاندارد قم گفت: با ارزیابی‌های انجام شده تمام ۴۴ ایستگاه های سوخت گاز قم استاندارد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مجید آوری فرد،مدیرکل استاندارد قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر، با بیان اینکه سازمان استاندارد در سال ۱۳۰۴ با سابقه بیش از ۹۵ سال در کشور به منظور کنترل وسایل اندازه گیری تاسیس شده است، اظهار کرد: قانون جامع استاندارد در سال ۱۳۹۶ تصویب شد که بر اساس این قانون، علاوه بر استانداردسازی کالاها، استانداردسازی خدمات نیز از جمله وظایف این سازمان قرار گرفت.

آوری فرد تاکید کرد: سازمان استاندارد مرجع رسمی حاکمیتی و عهده دارد سیاست‌گذاری، نظارت، هدایت نظام استاندارد و اطمینان بخشی به مردم از نظر کیفیت کالا و خدمات است.

او با بیان اینکه ۳۳ هزار استاندارد برای کالا‌ها وخدمات مختلف در کشور نوشته شده است گفت: تعریف استاندارد‌های لازم درحوزه کالا و خدمات، نظارت بر اجرای استاندارد‌های تعریف شده، بازرسی‌های دوره‌ای از کالا‌های تولیدی و خدمات و همچنین رسیدگی به شکایت‌ها و برخورد با متخلفان از علائم استاندارد از جمله وظایف سازمان استاندارد است.

آوری  ادامه داد: کلیه تولیدکنندگان طلا و طاسازان موظف به کسب مجوز از اداره کل استاندارد هستند که به صورت مستمر از طلای عرضه شده توسط این واحد‌ها نمونه برداری می‌شود.

مدیرکل استاندارد قم، استانداردسازی وسایل مصرف کننده انرژی و همچنین استانداردسازی آسانسور‌ها را از دیگر وظایف این اداره کل دانست و اظهار داشت: تمام آسانسور‌ها علاوه بر استانداردسازی باید به صورت مستمر بر صحت عملکرد آن نظارت شود که این موضوع در دستور کار این سازمان قرار دارد.

آوری فرد، افزود: ۱۴ هزار کپسول گاز در استان مورد ارزیابی قرار گرفته‌است که کپسول‌های غیراستاندارد از چرخه استفاده خارج شده‌است ضمن اینکه تمام لوازم به کار رفته در پارک‌ها باید استاندارد باشد که این موضوع در دستور کار است.

او با تاکید بر نظارت مستمر بر وسائل تنظیم وزن در استان گفت: ۵ هزار و ۲۶۰ ترازو در استان بازرسی و ترازو‌های معیوب برای تعمیر از بازار جمع آوری شده‌ است.

انتهای پیام/ش

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.