توضیحات استاندار خوزستان درخصوص ساقط شدن یک فروند پهپاد در بندر ماهشهر

استاندار خوزستان درخصوص ساقط شدن یک فروند پهپاد ناشناس در حوالی شهرستان بندرماهشهر ارائه داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به ورود یک فروند پهپاد ناشناس در نخستین ساعات اولیه بامداد جمعه به حریم شهرستان ماهشهر گفت: بلافاصله از رویت این پهپاد، پدافند ارتش جمهوری اسلامی وارد عمل شد.

او افزود: پدافند قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در ماهشهر با شلیک موشک این پهپاد ناشناس را ساقط کرده که لاشه آن در نیزار‌های اطراف ماهشهر سقوط کرد.

شریعتی تصریح کرد: درحال حاضر لاشه این پهپاد توسط نیرو‌های نظامی و امنیتی از لای نیزار‌ها بیرون کشده شده و کارشناسان تحقیقات از آن را آغاز کرده اند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: پهپاد یاد شده به طور قطع مربوط به کشور‌های خارجی است و نتایج بررسی‌های کارشناسان نیز پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گفته غلامرضا شریعتی، آنچه مشخص است این پهپاد بدون هماهنگی وارد فضای ماهشهر شده به همین دلیل پدافند شهرستان اقدام به ساقط کردن آن کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: پدافند استان خوزستان با دقت و تیزبینی و بنا به حساسیت‌های منطقه و تهدیدات دشمن تمامی تحرکات را زیر نظر دارد و اجازه هر گونه قدرت مانور را از دشمن خواهد گرفت.

شهرستان بندری ماهشهر که بزرگ‌ترین منطقه اقتصادی پتروشیمی خاورمیانه است در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز واقع شده و بندر امام خمینی (ره) یکی از بندر‌های بزرگ کشور نیز از توابع این شهرستان می‌باشد.

منطقه اقتصادی ماهشهر با توجه به نقش آن در اقتصاد کشور یکی از مناطقی است که همواره مورد توجه دشمنان قرار دارد.

انتهای پیام/گ

ماجرای رویت پهپاد بر آسمان ماهشهر چیست؟

برچسب ها: ارتش ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.