برگزاری اولین جشنواره لیموشیرین قصرشیرین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری اولین جشنواره لیموشیرین قصرشیرین در اواخر ماه جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : در نظر داریم در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی اولین جشنواره لیموشیرین قصرشیرین را در طی روز‌های ۳۰ آبان و یکم آذر در کنار اثر تاریخی عمارت خسرو این شهرستان برگزار کنیم.

او هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی جاذبه‌های گردشگری و برندسازی لیموی این شهرستان اعلام کرد و گفت : از دیربازی لیموی قصرشیرین از نظر عطر و طعم خاص آن در ایران زبانزد بوده و حتی در ادبیات و داستان‌های مشهور استان هم از آن یاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: همچنین به اذعان بسیاری از کارشناسان کشاورزی، لیموی تولیدی در شهرستان قصرشیرین یکی از باکیفیت‌ترین و خوش طعم‌ترین لیمو‌های دنیاست که امیدواریم با برگزاری این جشنواره برای برندسازی آن گام‌هایی برداریم.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این جشنواره معرفی آثار تاریخی، برپایی نمایشگاهی از عکس‌های قدیمی شهرستان، اجرای بازی‌های بومی محلی، برپایی غرفه‌های صنایع دستی، سوغات، شیرینی‌های محلی و فروش مرکبات باغات شهرستان را نیز داریم.

قادری بابیان اینکه قصرشیرین این ظرفیت را دارد که به یک قطب گردشگری زمستانی تبدیل شود، گفت: برای حضور پرشور گردشگران در این رویداد، به تعدادی از آژانس‌های مسافرتی کشور نامه داده‌ایم و از آژانس‌های گردشگری استان هم خواسته‌ایم تا تور‌هایی را برای این جشنواره ببندند.

او رویدادسازی را حلقه مفقوده گردشگری کرمانشاه دانست و گفت: باتوجه به اهمیت این مسئله از چند ماه پیش برگزاری رویداد‌های مختلف در شهرستان‌های استان را مورد توجه قرار داده و تاکنون چند رویداد گردشگری از جمله انجیر ریجاب و... را برگزار کرده‌ایم .

 

 

انتهای پیام/د

اولین جشنواره لیموشیرین برگزار می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.