کمک ۳۸۰ میلیارد ریالی نیکوکاران در قالب طرح مودت /تشکیل ستاد بازسازی بقعه خواهر امام

نیکوکاران گیلانی بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال در قالب طرح مودت و به صورت تامین اقلام به بقاع متبرکه کمک کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت با گرامیداشت دهه وقف، گفت: دهه وقف یادآور مجاهدت امام زادگانی است که در دوران حیاتشان موجب سوق دادن مردم به آموزه‌های دینی شدند و بعد از حیات نیز مرجع مسلمانان و دل دادگان به اهل بیت بودند.

او افزود: نیکوکاران گیلانی در یک سال گذشته بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال در قالب طرح مودت و به صورت تامین اقلام به بقاع متبرکه کمک کرده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه واقف یک مجاهد واقعی در راه خداست، گفت: نام واقف همیشه ماندگار است.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: وقف صدقه جاریه‌ای است که سودش بعد از مرگ هم به حساب واقف منظور می‌شود و دریک سال گذشته هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه استان برگزار شده است.

او، تعداد موقوفات گیلان را ۵ هزار موقوفه اعلام کرد و گفت: برخی از این موقوفات مانند موقوفه شیخ حسین میر عرب بیش از ۳۰۰ سال از وقف آن می‌گذرد و همچنان نام ایشان زنده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: هر موقوفه یک بنگاه مهم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای خدمت رسانی به بشریت است.

حجت الاسلام ستار علیزاده، با اشاره به اینکه وقف رفع کننده کمبود‌ها و نقایص در جامعه است، گفت: واقف درد‌های جامعه را درد خود می‌داند و برای رفع درد‌های جامعه مال خود را وقف می‌کند.

او افزود: ازدواج آسان، برپایی هئیت‌های مذهبی، محیط زیست، اشتغال، حمایت از ایتام و دانش آموزان، کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و کمک به درمان بیماران از نمونه مواردی است که می‌توان در این خصوص وقف کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، وقف مشارکتی را راهکار سازمان اوقاف برای سهیم شدن افراد با هر توان مالی در سنت حسنه وقف دانست و گفت: در این نوع وقف، افراد با هر توان مالی در اقدامی مشترک اقدام به ثبت وقف می‌کنند.

حجت الاسلام علیزاده، خواستار توجه بیشتر مسئولان گیلان و مردم رشت به بقعه خواهر امام شد و افزود: برای تسریع در بازسازی این بقعه متبرکه ستاد بازسازی بقعه خواهر امام تشکیل می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: با بازسازی بقعه خواهر امام، سند افتخار دیگری برای مردم رشت ثبت و ضبط شود.

 

انتهای پیام/م.ع

نیکوکاران ۳۸۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه گیلان کمک کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.