پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی طرح گردشگری تهلیجان شهرکرد

روند اجرایی طرح گردشگری تهلیجان شهرکرد تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح گردشگری تهلیجان شهرکرد در زمینی به وسعت ۲۹ هزار متر مربع و با زیربنای هشت هزار و ۶۵۰ متر مربع ساخته می‌شود.

او افزود: روند اجرایی این طرح تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جوادی با اشاره تصویب ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح گردشگری بوستان تهلیجان اضافه کرد: این مبلغ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کرده است.

او ادامه داد: نرخ تسهیلات صندوق توسعه ملی در طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری ۱۰ درصد و دوران بازپرداخت آن هشت تا ۱۰ سال است.

جوادی گفت: تسهیلات درخواستی متقاضی برای اجرای این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

او اظهار داشت: برای اجرای طرح گردشگری تهلیجان شهرکرد ۱۰۵ میلیارد ریال هم از محل آورده متقاضی تأمین و هزینه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: محدوده اجرای این طرح شامل بال اصلی کوه تهلیجان به طول سه کیلومتر با روند شمال غربی به جنوب شرقی از دهکده المپیک تا بلوار آیت‌الله طالقانی (ره) شمالی و کوی شقایق است.

جوادی افزود: حفظ طبیعت و زیباسازی آن، حفظ مسائل زیست محیطی، جلوگیری از حضور دام در منطقه با ایجاد قرق، شیب‌بندی و کنترل سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها، ایجاد پوشش گیاهی مقاوم در برابر کم‌آبی و عمق کم خاک از الزامات زیست محیطی طرح گردشگری ورزشی کوه تهلیجان است.

کوه تهلیجان در بلندترین نقطه مرکز چهارمحال و بختیاری با ارتفاع دو هزار و ۴۳۰ متر از سطح دریا نزدیک‌ترین ارتفاع به شهرکرد است.

انتهای پیام/ز

طرح گردشگری تهلیجان شهرکرد اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.