سفر خاله سوسکه به همدان

کارگردان نمایش خاله سوسکه در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: داستان خاله سوسکه، به دلیل جذابیتی که برای کودکان ایجاد کند انتخاب شد.

سفر خاله سوسکه به همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امیر شیخ جبلی، کارگردان نمایش «خاله سوسکه» در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: این اثر نمایشی در فضایی خلاق روایتی از این قصه کهن را با ساختاری فانتزی و شاد روایت می‌کند و ما تلاش کردیم تا در استفاده از شیوه اجرایی نیز ضمن توجه به مضمون و ساختار، نتیجه مطلوب‌تری داشته باشیم.

او ادامه داد: خاله سوسکه در سفری پرماجرا برای دیدار با عمو رمضون راهی همدان شده و در طول این مسیر پر پیچ و خم با گذر از دشت و برکه و جنگل با موجوداتی آشنا می‌شود.

کارگردان نمایش «خاله سوسکه» درباره شعار جشنواره و نزدیکی این اثر با آن نیز ادامه داد: می‌توان گفت به دلیل جذابیتی که مضمون این اثر می‌توانست برای کودکان ایجاد کند قصه آن شکل و شیوه متفاوت تری به خود گرفته است، خاله سوسکه در مسیر سفر خود باید از دشت‌ها و برکه‌ها گذر کند و در همین پیچ و خم مسیر با موجودات مختلفی مانند قورباغه ها، عنکبوت ها، کلاغ‌ها مواجه و با آن‌ها آشنا می‌شود.

شیخ جبلی درباره تاثیر نمایش‌های کودک افزود: این نمایش‌ها مستقیم و غیرمستقیم در رشد، خلاقیت و پرورش خردسال و کودک بسیار تاثیرگذار است و به کارگیری تکنیک‌های نمایشی که از عوامل شنیداری، دیداری، حسی و حرکتی در تدریس و تربیت بهره گرفته است نتایج مثبت و ماندگاری در مسیر رشد ذهنی کودک خواهد داشت.

او به حضور خردسالان در نمایش خود اشاره و بیان کرد: در اجرای این اثر حتی کودکان خردسال نیز حضور موثری روی صحنه دارند. خصوصا کودکانی که با هدف افزایش اعتماد به نفس و سازگاری با محیط ورود کرده و به تدریج با تکنیک‌ها نیز آشنا شده‌اند.

کارگردان نمایش خاله سوسکه در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت و ضرورت تئاتر کودک گفت: تئاتر کودکان قالب هنری جداگانه‌ای است که از حیث کیفیت کاملا با تئاتر بزرگسال متفاوت است، برای تولید تئاتر با کیفیت برای کودکان باید دنیای جدیدی از هیجان و تخیل را برای آن‌ها بسازیم و استقبال مخاطبان از تئاتر کودک نیازمند ارتقای سطح کیفی آثار و توجه به ویژگی‌ها و پارامتر‌های خاص این گونه تئاتر است.
شیخ جبلی درباره نظرش نسبت به جشنواره تئاتر کودک نیز افزود: من تجربه حضور در جشنواره‌های متعدد و همچنین تجربه حضور در دو دوره دیگر از این جشنواره را داشته ام. فکر می‌کنم جشنواره محلی برای تبادل و تجربه بوده و قاعدتا تاثیر چشمگیری در رشد شرکت کنندگان خواهد گذاشت.
بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد با شعار «کودک، تئاتر، طبیعت» از ۱۶ تا ۲۱ آبان ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب


جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۱ آبان برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۸:۳۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
آلي