آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: از امروز 56 نفر کارشناس و محیط بان در قالب 17 اکیپ طی 2 روز حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکارممنوع گرمسیری استان راسرشماری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۵۶ نفر کارشناس و محیط‌بان درقالب ۱۷ اکیپ به مدت ۲ روز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکارممنوع گرمسیری استان را انجام خواهند داد.
 
سید اسدالله هاشمی افزود : هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه‌های مهم حیات وحش، در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست استان در حوزه گرمسیری سرشماری پاییزه حیات وحش انجام می‌گیرد.
 
او گفت : امسال مطابق برنامه ریزی‌های انجام گرفته قرار است از امروز ۱۸ آبان ۵۶ نفر کارشناس و محیط بان در قالب ۱۷ اکیپ طی ۲ روز حیات وحش مناطق حفاظت شده خائیز و سرخ، دیل، خامین، سولک و شکار ممنوع لار، حاتم تلرش و ماغر را شمارش کنند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از این آماربرداری، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی و تبادل نظر درجهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی رنامه ریزی خواهد شد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هدف از این سرشماری‌ها را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع دانست و گفت: اگرچه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری نیز ثبت می‌شوداما دراین سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.
 
او درادامه گفت: دراین سرشماری، اساتیدی از دانشگاه، تشکل‌های محیطی زیستی مردم نهاد، ناظرینی از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، همیاران افتخاری و معتمدین محیط زیستی نیرو‌های این اداره کل را دراین سرشماری همراهی خواهند کرد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: پس از این آمار برداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر در جهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.
 انتهای پیام/غ

آغاز سر شماری حیات وحش در مناطق گرمسیری

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.