وزیر دارایی سابق چین تاکید کرد؛

از شدت جنگ تجاری واشنگتن-پکن کاسته می‌شود، اما اختلافات همچنان پابرجاست

«لو جیوی» اعلام کرد اختلافاتی که میان دو اقتصاد بزرگ جهان وجود دارد، ادامه خواهد یافت.

از شدت جنگ تجاری واشنگتن-پکن کاسته می‌شود، اما اختلافات همچنان پابرجاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، توافق میان چین و آمریکا برای لغو تعرفه‌ها مخالفانی در دولت ترامپ داشته است و حتی خود ترامپ نیز گفت با لغو تعرفه‌های کالا‌های چینی موافقت نکرده است.

«لو جیوی» وزیر دارایی سابق چین گفت جنگ تجاری میان آمریکا و چین می‌تواند تا حدودی کاهش یابد، اما اختلافات بزرگتری میان این دو اقتصاد بزرگ جهان وجود دارد که ادامه خواهد یافت.

لو جیوی که اکنون عضو یک نهاد مشورتی پارلمان چین است، روز شنبه در یک مجمع اقتصادی در پکن گفت: «ممکن است سازش‌هایی در این جنگ تجاری در یک مرحله خاص ایجاد شود و ما شاهد نشانه‌هایی از این سازش هستیم».

مقامات هر دو کشور روز پنجشنبه گفتند چین و آمریکا موافقت کردند در صورت حصول «مرحله نخست» توافق، تعرفه‌های اعمال شده بر کالا‌های هر دو کشور را لغو کنند, اما این موضوع با مخالفت‌هایی در دولت آمریکا مواجه شده است.

ترامپ نیز روز جمعه در اظهاراتی که بر قیمت سهام و دلار تاثیر منفی گذاشت، گفت با لغو تعرفه‌ها موافقت نکرده است.

لو گفت واشنگتن راهبردی برای جلوگیری از رشد اقتصادی چین از طریق جلوگیری از افزایش زنجیره ارزش جهانی این کشور اتخاذ کرده است.

وی افزود جدا شدن از چین برای آمریکا به علت ایجاد اختلال در زنجیره‌های تامین جهانی و تاثیر آن بر کسب و کار، دشوار خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار