مدیر عامل راه آهن کشور:

هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین المللی راه آهن برگزار می‌شود

رسولی گفت: هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین المللی راه آهن برای اولین بار در آسیا و کشور ایران برگزار می‌شود.

هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین المللی راه آهن برگزار می‌شود/ مطالعه طرح جامع ایستگاه شهر اهواز به اتمام رسیدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی مدیر عامل شرکت راه آهن در نشست خبری امروز خود از برگزاری هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده اتحادیه‌های بین المللی راه آهن‌ها خبر داد و گفت: این کنفرانس برای اولین بار در آسیا و در کشور ایران در روز‌های بیستم تا بیست تا دوم آبان  برگزار می‌شود.

رسولی ادامه داد: این کنفرانس از سلسله کنفرانس‌های اتحادیه بین المللی راه آهن است و هفتمین نشست آن با مشارکت UIC و با همکاری راه آهن برگزار می‌شود.

او اظهار کرد: UIC بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین سازمان در حوزه حمل و نقل ریلی با ۲۰۵ عضو و ۹۵ کشور است که هم راستا با سیاست‌های ریلی ایران برای توسعه ایستگاه‌ها و بهبود ارتقا کارکرد در این بخش فعالیت می‌کند.

مدیر عامل شرکت راه آهن تصریح کرد: این کنفرانس تا کنون در شهر‌های کشور‌هایی ازجمله پاریس، مسکو، مراکش، مادرید و ایتالیا برگزار شده و هفتمین کنفرانس آن در روز‌های بیستم تا بیست و دوم آبان امسال در تهران برگزار می‌شود.

رسولی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۲ مقاله برای این نشست ارائه شده اند، گفت: از این تعداد ۵۰ مقاله پذیرفته شده و ۲۵ مقاله توسط محققان کشور‌های دیگر ارائه می‌شود.

او افزود: یکی از ویژگی‌های این نشست حضور دانشگاه‌ها ازجمله ۴ دانشگاه داخلی و خارجی است و ما در این نشست ۷۰ نفر شرکت کننده خارجی از ۲۵ کشور که ۱۴ کشور آن‌ها از جمله کشور‌های مطرح اروپایی هستند حضور دارند.

مدیر عامل شرکت راه آهن درباره شعار این کنفرانس گفت: ایستگاه‌های ریلی رونق بخش زندگی شهری است مهم‌ترین مهم این نشست است که سعی کرده‌ایم این شعار را در حوزه‌های حمل و نقل ریزلی به کار بگیریم.

رسولی با بیان اینکه ایستگاه‌های راه آهن نباید صرفا وظیفه ورود و خروج و یا محلی برای سوار یا پیاده کردن مسافران باشند، افزود: یکی از خدمات مهمی که می‌توان در راه آهن استفاده کرد این است که از آن در ارکان توسعه شهری استفاده کنیم.
بیشتر بخوانید: احداث آزادراه باکو-رشت-اردبیل کلید خورد

او توضیح داد: UIC این موضوع رادر دستور کار خود قرار داده و در این نشستی که برگزار می‌شود دستاوردها، دیدگاه‌ها و و توسعه ایستگاه‌ها با حضور همه متخصصان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت راه آهن به محور‌های این کنفرانس اشاره کرد و گفت: مدیریت ایستگاه و تامین مالی آنها، پایداری و بهره‌وری انرژی، ارائه جدید‌ترین یافته‌ها در حوزه ایستگاه و قابلیت دسترسی و به هم پیوستگی خطوط، ارائه خدمات و امور بازرگانی در ایستگاه‌ها از مهمترین محور‌های این نشست به شمار می‌شود.

رسولی با اشاره به اینکه تعامل میان ایستگاه و شهر‌ها و همچنین طراحی ایستگاه‌ها در این کنفرانس بسیار مهم است، گفت: ایستگاه‌های راه آهنی که در ایران وجود دارد دارای تنوع بسیار بالایی است و طراحی آن‌ها متناسب با اقلیم‌های مختلف صورت گرفته.

او افزود: ایمنی امنیت و فناوری هوشمند در ایستگاه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و یکی از فعالیت‌هایی که در این کنفرانس انجام می‌شود استفاده از علم و صنعت و ارائه مدل‌های طراحی از این حوزه است.

مدیر عامل شرکت راه آهن افزود: در این کنفرانس ۲ میز گرد در حوزه شهر‌های ریل پایه و ایجاد ارزش افزوده برای شهر‌ها با حضور متخصصان در این حوزه برگزار می‌شود.

رسولی با بیان اینکه موضوع توسعه خدمات چند وجهی طی سال‌های گذشته مورد توجه و مطالعات جامع قرار گرفته است، گفت: از ایستگاه به صورت علمی و اصولی مطالعات مختلفی صورت گرفته و تا کنون ۳۲ ایستگاه در ایران مطالعاتشان انجام شده است.

او یادآور شد: مطالعه ایستگاه شهر اهواز به اتمام رسیده و فراخوان جذب سرمایه گذار اعلام شده است و در ارتباط با شروع اقداماتی که در زمان کوتاه انجام شده سعی کرده‌ایم اثربخشی آن را آغاز کنیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن با بیان اینکه ایستگاه نماد هویت بخشی در شهر‌ها هستند، گفت: به لحاظ موقعیتی که در این حوزه وجود دارد سعی کرده ایم از صاحبان اصلی نظرات تخصصی را دریافت کنیم.

رسولی با بیان اینکه موضوع توجه به اتصال ایستگاه راه آهن به خطوط مترو برای تسهیل در سفر‌ها مورد توجه قرار گرفته است، گفت: روز گذشته با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سفری با استفاده از راه‌آهن به رشت داشتیم و نوبخت تاکید بسیاری بر توسعه ایستگاه راه آهن به دلیل انجام سفر‌های ایمن و سبز با راه آهن داشت.

او با بیان اینکه عملیات اتصال خطوط راه آهن به شبکه مترو را د ر دستور کار خود قرار داده ایم، گفت: اتصال ایستگاه جوانمرد قصاب در تهران و ایستگاه مشهد به خطوط ریلی را در دستور کار خود قرار داده ایم و ما یکی از مهم‌ترین اهدافمان در این بخش جانمایی ایستگاه در شهر‌ها و اتصال آن به پایانه‌های حمل و نقل است.

مدیر عامل شرکت راه آهن افزود: مطالعه طرح جامع ایستگاه شهری قم مشهد نهایی شده و ایستگاه شهر اهواز هم در این بخش به اتمام رسیده است.

رسولی بیان کرد: معرفی پروژه‌ها به سرمایه گذاران و جذب سرمایه‌گذار برای توسعه شبکه ریلی یکی ازبزرگ‌ترین و ثابت‌ترین برنامه‌های راه آهن است که همواره در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
 

مطالعه ایستگاه شهر اهواز به اتمام رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار